Avatar billede abh Nybegynder
27. oktober 2004 - 05:28 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Spybot gået amok?

Hej da jeg prøvede at køre spybot i dag fik jeg følgende fejlmeddelelse lidt efter den havde fundet DSO exploit:

Error during check!
backorifice.b(datei C:\windows\wininit.ini kann nicht geöffnet verden. Processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden process)

?????

nå men jeg har skannet PC'en med min egen virrusskanner og en online virusskanner og har hentet "trojanhunter" og skannet med den også.. de finder ikke noget!!

...så hvad fanden foregår der?

mvh
Asta
Avatar billede abh Nybegynder
27. oktober 2004 - 05:36 #1
Får forresten den samme meddelse på min laptop undtagen der står der "Cabrotor" i stedet for "backorifice.b"...
Avatar billede abh Nybegynder
27. oktober 2004 - 05:44 #2
hmmm... nu den 3 computer!! (prøvede at køre spybot på den 3 pc og intet!!. opdaterede spybot og den 3 computer har fået samme fejlmeddelelse... )
sker tilsyneladende efter at jeg har opdateret spybot.. hvad fanden er det for noget!!
Avatar billede abh Nybegynder
27. oktober 2004 - 05:46 #3
hmmm.. de skifter enda nu er det pludselig "interfun"....
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:20 #4
Jeg har også lige opdateret Spybot, og den siger også Backorifice B. Den siger også "ingen bots fundet". Regn bare med, at det er en "false positive" (fejldetektion). Backorifice er en gammel trojaner, der ikke findes "vildt" på nettet, så du kan tage det helt roligt. Det er da irriterende med sådan nogle fejlmeldinger, men det sker jo engang imellem
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:27 #5
Se øverst på forsiden af Spywarefri's forum
http://www.spywarefri.dk/forum
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:29 #6
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:41 #7
Perhaps-> God info. Den DSO exploit har godt nok også "spøgt" længe
Avatar billede abh Nybegynder
27. oktober 2004 - 11:27 #8
Hmm... det var da irriterende!!!

Takker for hjælpen.. (hehe.. har kigget spywarefri forumet igennem i nat uden at finde noget var ved at blive tosset...)

"perhaps" smider du ikke lige et svar så i kan dele points!
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:01 #9
Det er helt ok med mig hvis forevernewbie får dem. Han var først *S*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:11 #10
Perhaps-> Læg du nu bare et svar. Du bekræftede jo min teori, det var da vigtigt for spørgsmålet :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:49 #11
ok! Hermed gjort *S*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:57 #12
Det var nu en kommentar. Den laver jeg også en gang i mellem *s*
Avatar billede perhaps Nybegynder
27. oktober 2004 - 14:30 #13
*G* Det var nok bedre
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. oktober 2004 - 19:46 #14
Tak for point :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
28. oktober 2004 - 08:51 #15
Også herfra: Tak for points