Avatar billede hamfelt Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at trådløst netværk disconnecter

Hej

Jeg har et trådløst netværk med en Linksys WRT54G og en Linksys WAP54G som repeater. En af mine PC'er er forsynet med en 3Com 54mBit USB-antenne. Denne står ca 2,5 m. fra WAP54G. Problemet er at den trådløse forbindelse er oppe at køre i ca. 5-10 minutter hvorefter den disconnecter. Det er ikke muligt at reconnecte undtagen hvis jeg tager selve 3com-USB'en ud og i igen. Jeg anvender XP Home SP2.

Mit netværk er WEP-krypteret, MAC-filtreret og jeg anvender skjult SSID.

Hvis jeg går på et af de øvrige 6 trådløse netværk der er i nærheden har jeg ingen problemer. Jeg har heller ingen problemer med mine bærbare når de er i nærheden af WAP54G.

Spørgsmålet er om det blot er 3com der ikke fungerer ordentligt sammen med Linksys.

Er der nogen der har nogen erfaringer med dette?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
26. oktober 2004 - 22:13 #1
Hej Hamfelt

Laver en del trådløse løsninger til dagligt, og har set dette fænomen før.

Wireless ER en standard, men det sker at man møder et netkort der bare ikke vil arbejde sammen med et AP. Begge dele virker, bare ikke sammen.
Om det er AP eller Netkortet der er galt med er svært at konstatere da begge dele virker med alle andre komponenter.
Det har ikke nødvendighvis noget med mærket at gøre, (3Com vs. linksys) og hvis du købte et nyt 3Com kort, så vil jeg tro det virker.
Har endda prøvet med 2 af samme model netkort hvor det ene virkede på et AP og den anden gjorde ikke, men begge virkede fint på alle andre AP jeg testede det på...????

Så tilbage står vi med et stort ?

p.s. Jeg har ikke så gode erfaringer med USB adaptere. Brug PCI.
Det skal der nok være nogen der er uenige i, men det er jo et frit land.
Avatar billede hamfelt Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:36 #2
Hej bjuhl

Jamen er det ikke en vidunderlig verden af IT vi lever i? ;-)

Jeg tror jeg vil forsøge at købe en ny USB-antenne, muligvis Linksys WUSB54G, og lege lidt med den. Jeg kan desværre ikke bruge en PCI, idet jeg i denne EZ-Buddie kun har en slot og den har jeg allerede anvendt til et TV-tuner kort.

Så det bliver jo spændende at se om jeg kan få det op at køre.
Avatar billede hamfelt Nybegynder
21. december 2004 - 10:14 #3
Lukker og slukker.
Efter køb og installation af WUSB54G har jeg ikke haft et eneste problem ;-)
Avatar billede hamfelt Nybegynder
21. december 2004 - 10:16 #4
lukker