Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 18:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søges: Mac bruger med IE 5.x

Hej
Jeg er ved at lave en side som jeg ikke aner hvordan fungerer i IE 5.x til mac, derfor søger jeg en mac-bruger som kan teste dette og sende mig et screenshot.
Linket kommer lige så snart jeg har fundet en bruger.
Avatar billede straszek Praktikant
26. oktober 2004 - 18:45 #1
Det kan jeg godt gøre, men du skal være klar over at ie til mac ikke bliver brugt ret meget mere. Langt de fleste 90+% bruger safari
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 18:48 #2
www.affald.dk/tapa/
og min adresse er:
peter snabela nskjaer . dk

Jeg er klar over at IE til mac ikke bruges så meget mere (heldigvis), men jeg vil gerne klarlægge hvilke browsere siden virker i.
Siden er ikke færdig, fungerer f.eks ikke ordentligt i IE til pc pt.
Avatar billede sbrandorff Nybegynder
26. oktober 2004 - 18:59 #3
Jeg bruger IE 5.2. Hvad skal jeg prøve at kigge på?

Steffen
Avatar billede straszek Praktikant
26. oktober 2004 - 19:01 #4
Jeg har sendt dig et skærm dump, men det er lidt svært at teste siden, når man ikke ved hvordan det burde virke.

Jeg kan ikke trykke på de links der er i vestre side, affald generelt osv. Ligesom jeg ikke kan trykke på "hjulet" i samme side. Trykker jeg på links neders i venstre hjørne åbner der to nye sider, hvor af den ene ikke findes.
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 19:07 #5
Jeg mangler nok at forklare at siden langt fra er færdig, links til venstre er blot tekst der er understreget af visuelle grunde, gad ikke lave dem til links endnu. Hjulet kan man ikke trykke på, det skal blot dreje, det er dog ikke rigtigt implementeret endnu. Ligeledes er links i højre menu heller ikke korrekte endnu.
Det jeg kigger efter er hvordan siden ser ud ved scroll, men det dump jeg har fået er godt nok taget i høj opløsning, ved 1024*768 er der scroll og der skulle siden gerne opføre sig som www.affald.dk, men jeg kan allerede nu se at der mangler lidt fyld i venstre side, der skulle være grønt hvor der er hvidt.
Hvis en af jer vil prøve at se på siden i 1024*768 og se om elementerne forbliver fikseret ved scroll vil det være meget fint, tror nu nok de scroller med, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 19:07 #6
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 19:08 #7
Så hvis en vil tage et screenshot af siden i opløsning 1024*768 efter der er scrollet lidt ned vil jeg blive glad.
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 19:11 #8
Jeg har lige lavet en lille ændring som forhåbentligt tryller det manglende grønne frem, så hvis i har kigget hvor det grønne ikke var der, vil i så ikke lige tage et kig mere og sige om det er der nu.
Avatar billede straszek Praktikant
26. oktober 2004 - 19:11 #9
Men det gør den bestemt ikke.....

Hvilke elementer er det der skal være fikserede?
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 19:14 #10
Alt pånær teksten på hvid baggrund. Jeg ved egentligt godt at de ikke er fikseret, men hvis man ikke ved hvordan siden skal se ud, kan den så bruges som den er der?
Designet kører i stort set alle andre browsere inkl. Safari (så vidt jeg ved), så det gør ikke så meget om elementerne ikke er fikserede i IE5 til mac, men siden skal helst være brugbar.
Er der forresten grønt eller vidt i venstre side?
Avatar billede straszek Praktikant
26. oktober 2004 - 19:15 #11
har sendt dig et nyt dump, med der er stadig hvidt hvor der skulle være grønt
Avatar billede digiscan Nybegynder
26. oktober 2004 - 19:16 #12
Send link

Validerer selv sider mod IE5 og andet gl. lort
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 19:20 #13
digiscan > Linket er www.affald.dk/tapa/ hvis det er det du mener, min adresse står i første kommentar fra mig.

straszek > troede ellers jeg havde fundet fejlen mht. det manglende grønne, har du opdateret din browser eller kan siden have været indlæst fra din cache?
Hvad sker der når der scrolles på siden, for det jeg kan se på screendump ser sådan set ok ud, men jeg er bange for at alting vælter rundt når der scrolles.
Avatar billede straszek Praktikant
26. oktober 2004 - 19:52 #14
Jeg har slettet chachen, så det er ikke der problemet er. Når jeg scroller på siden, så forsvinder "hjulet" og "fessor" samt links nederst i hørje hjørn op ad.

Det ser altså ikke ud til at det virker særlig godt i IE men det ser pænt ud i Safari
Avatar billede Peter Praktikant
26. oktober 2004 - 20:02 #15
straszek > Det lyder fint, hvis det er i orden med dig vender jeg lige tilbage senere. Jeg forstår stadigvæk ikke med det grønne, det fungerer i alle andre browsere jeg har prøvet, mærkeligt det ikke gør i IE5, mac.
Avatar billede Peter Praktikant
28. oktober 2004 - 16:47 #16
Nu har jeg lavet nogle ændringer som så vidt jeg kan se burde få det til at virke i IE til mac som en normal lang side og ikke som frames som det gør i andre browsere. Jeg er dog ikke 100% klar over om det fungerer efter planen, så hvis der er en der vil teste at alt ser ok ud på www.affald.dk/tapa/ og hvis det ikke gør så lige smide et par pointers på hvad der er galt, ja så vil jeg bliver glad.
Derefter er der point.
Avatar billede Peter Praktikant
28. oktober 2004 - 18:27 #17
Jeg har set det jeg har behov for, tak for hjælpen.