Avatar billede synfab Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:30 Der er 5 kommentarer

resize gif

Jeg uploader nogle gif-billeder, hvorefter jeg ønsker at resize dem.

Jeg har følgende komponenter:

ServerObjects-komponenter:
• AspMAIL
• AspPOP3
• AspHTTP
• AspDNS
• AspIMAGE

Dimac-komponenter:
• w3 JMail
• w3 Sockets

aspSmart-komponenter:
• aspSmartUpload

Persits Software-komponenter:
• AspUPLOAD
• AspXUpload
• AspJpeg
• AspPDF

Hvis ikke det er muligt vha. disse er det også helt fint hvis det gøres efter samme princip som denne funktion: http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=102
Avatar billede *king* Nybegynder
26. oktober 2004 - 18:34 #1
Hvis de skal oploades så de fylder lidt på serveren (,men altså altid vil være 'små'.) Så burde både AspUPLOAD og AspSmartUpload kunne.
ellers kan du oploade dem i rigtig størelse, og så ved hjælp af AspIMAGE lave thumbnails, så de altså stadig fylder lidt for brugerne, mener godt man kan med .GIF også, men har aldrig testet..
Avatar billede goose Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:23 #2
Nu er der lige det problem med GIF, at det er underlagt nogle rettighedsbegrænsninger, så man kan ikke resize en GIF med ASPImage. Det står nærmere beskrevet i manualen til ASPImage.

Mht. det link du henviser til, så kan det såvidt jeg kan se ikke andet end at fortælle dig størrelsen på en billedfil og intet andet.

/Goose
Avatar billede synfab Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:33 #3
Jeg har prøvet alle mulige krumspring med aspImage og det tætteste jeg er kommet på en løsning et helt hvidt gif-billede, dog med den rigtige størrelse - så det har jeg efterhånden konkluderet ikke værende muligt.

Men jeg kan vel ikke være den eneste der har haft dette problem, og ud fra en et synpunkt der hedder: "Det er ikke et spørgsmål om det kan laves, men hvordan det skal laves." burde der være nogen der har løst problemet...
Avatar billede goose Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:40 #4
Ja du kan jo altid blot vise det i f.eks. halv størrelse, selvom det er den fulde størrelse der reelt bliver hentet.
Det bliver godt nok ikke særlig kønt :o)

Hvis det er til thumbnails kunne du måske bruge ASPImage til at lave en thumbnail i jpg, jeg mener nemlig godt den kan læse GIF formatet, men nu ved jeg ikke hvad du skal bruge det til.

/Goose
Avatar billede synfab Nybegynder
27. oktober 2004 - 10:46 #5
Jeg skal ikke bruge thumbnails, men hele billeder med en bestemt størrelse(width) - hvordan de resizes er ligegyldigt...

Et link til en side, der leder mig i den rigtige retning, vil også være fint.