Avatar billede sturm Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:17 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

min pc går død

problemet ligger i at når jeg skal spille et spil kan der gå alt fra 2 min til 1 time så går den i blå skærm eller genstarter.
Det er blevet værre med tiden nu kan jeg slet ikke spille noget som helst. Jeg har prøvet at formatere, nye og gamle drivere,opdatere windows og køre en test på mine ram. Det er ligesom om når den skal til at arb den går fuldstændig ned.
Kan det være mit motherboard eller min cpu der er noget galt med??? jeg gir snart op og kaster den ud a vinduet.

min com er som følger
Avatar billede sturm Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:23 #1
amd athlon 2000+ 1.67 ghz
768 mb ram pc 2100
geforce ti 4200
maxtor 120 gb
maxtor 30gb

jeg burde ikke ha nogen problemer med at køre de fleste spil så hvorfor går den død
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:28 #2
Hvad med varme ?
Næste gang det sker så gå direkte ind i bios efter genstarten og aflæs hvor varm cpu og bundkort er.
Avatar billede sturm Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:59 #3
har kigget men det er ikke umiddelbart det der er problemet det er så slemt at jeg ikke engang kan lave diskoprydning
Avatar billede sturm Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:17 #4
cpuen ligger på ca 75 og system på ca 45
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:19 #5
Du kan teste om din cpu bliver overbelastet ved at nedsætte fsb'en i bios. Så arbejder den simplethen ved en lavere hastighed.
Så istedet for at sætte fsb hastigheden til 133 i bios, skal du sætte den til 100, og prøve om det har en gavnlig virkning.

Men du kan også være ude for at din strømforsyning simplethen ikke kan levere strøm nok længere.
En cpu som din vil kræve omkring 65-70 watt under spidsbelastning, og du har trods alt 2 drev som hver kræver omkring 25-30 watt.

Hvor stor er din strømforsyning i watt ? (det plejer at stå på et mærkat på den)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:21 #6
75 grader er altså højt !!!!!

De brænder helt af ved omkring 90 grader men begynder at bive ustabile noget tid før, så der tror jeg du har problemet.
En ny køler eller ihvertfald en rensning/støvsugning af den gamle er påkrævet.
Avatar billede sturm Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:25 #7
min strømforsyning er på 250 w
Avatar billede sturm Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:29 #8
jeg kigger lige på det og vender tilbage
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:29 #9
Det er også i underkanten, men som sagt tror jeg at problemet er de 75 grader, som helst skal bringes ned under 60 grader.
Avatar billede guldhamster Nybegynder
26. oktober 2004 - 20:30 #10
en AMD brænder meget let af og kan tage skade af høj temp.. 75 grader er meget der slukker min godt nok af sig selv,,  men det er så bare det jeg har sat den til.. men alt i alt er det fandme varmt. og tja prøv at load safe settings i bios eller standard begge burde være rimelig stabile..

noget helt andet er når du går ind i et spil belaster det nok cpu ram og alt i alt mere, så det kan være din comp stiger der og så slår fra..
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. oktober 2004 - 22:30 #11
250 W PSU er i underkanten, for en 50´er kan du købe en 300W brugt...

75 grader siger mig ikke så meget, er Intel mand. :-)
Avatar billede sturm Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:01 #12
jeg har slet ingen problemer mere, nu er den nemlig brændt a, så jeg må ud og investere i noget nyt. Sådan kan det gå
Avatar billede sturm Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:04 #13
Jeg har ingen problemer mere da den lige er stået helt a. Så nu skal der investeres i noget nyt grej, men får jeg problemer skal I nok få det at vide.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:04 #14
MEGA-træls !
Ved du allerede, hvor meget der gik i stykker ?
Avatar billede sturm Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:06 #15
ja både motherboard og cpu
Avatar billede sturm Nybegynder
30. oktober 2004 - 16:07 #16
man må sige det lugtede brændt
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. oktober 2004 - 17:23 #17
Nej hvor træls :(

Men den var altså også højt oppe i grader.

Takker for point :)