Avatar billede duronbro Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hijack This log

Ny Log efter reboot ..

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe
C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\WINDOWS\iexplore.exe
C:\Programmer\Athan\Athan.exe
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ymsgr_tray.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\aspnet_admin.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Borland\InterBase\bin\ibguard.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Documents and Settings\Thilan.THILANS\Skrivebord\Hijack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bbc.co.uk/tamil/index.shtml
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 200.74.132.190:1080
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NTIECatcher Class - {C56CB6B0-0D96-11D6-8C65-B2868B609932} - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Lamp] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebCam Go Sti Service Application] wbcgosvc
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~2\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Explorer] C:\WINDOWS\iexplore.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Athan] C:\Programmer\Athan\Athan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Free Download Manager] C:\Programmer\Free Download Manager\fdm.exe -autorun
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: Download All by FlashGet - C:\Programmer\FlashGet\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download all by Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download by Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: Download using FlashGet - C:\Programmer\FlashGet\jc_link.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~2\FlashGet\flashget.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~2\FlashGet\flashget.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.my-etrust.com/includes/pscanner/ppctlcab.CAB
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {4E888414-DB8F-11D1-9CD9-00C04F98436A} (Microsoft.WinRep) - https://webresponse.one.microsoft.com/oas/ActiveX/winrep.cab
O16 - DPF: {A7E092C3-692A-11D0-A7E5-08002B322F3B} (WebResponseAttachments Control) - https://webresponse.one.microsoft.com/oas/ActiveX/FileXfer.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab
O16 - DPF: {FCF289D4-0AC8-4ED8-BE31-E8AF09606AB5} (download_35mb_com.applet) - http://www.35mb.com/downloadapplet.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:16 #1
jeg kigger lige på den ...
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 15:18 #2
cool :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:24 #3
Den var ikke så slem som den så ud ved første øjekast.

Hent denne scanner.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp - Virusscanner.
Den skal du bruge senere.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Explorer] C:\WINDOWS\iexplore.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Free Download Manager] C:\Programmer\Free Download Manager\fdm.exe -autorun

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\Free Download Manager

Filer:
C:\WINDOWS\iexplore.exe

Kør så Scanneren du starede med at hente.

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede duronbro Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:56 #4
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe
C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\WINDOWS\StartupMonitor.exe
C:\Programmer\Athan\Athan.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ymsgr_tray.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\aspnet_admin.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Borland\InterBase\bin\ibguard.exe
C:\Programmer\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Borland\InterBase\bin\ibserver.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Documents and Settings\Thilan.THILANS\Skrivebord\Hijack\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bbc.co.uk/tamil/index.shtml
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 200.74.132.190:1080
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NTIECatcher Class - {C56CB6B0-0D96-11D6-8C65-B2868B609932} - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Lamp] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WebCam Go Sti Service Application] wbcgosvc
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~2\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~2\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Run StartupMonitor] StartupMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Athan] C:\Programmer\Athan\Athan.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] C:\Programmer\Yahoo!\Messenger\ypager.exe -quiet
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: Download All by FlashGet - C:\Programmer\FlashGet\jc_all.htm
O8 - Extra context menu item: Download all by Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download by Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: Download using FlashGet - C:\Programmer\FlashGet\jc_link.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~2\FlashGet\flashget.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\PROGRA~2\FlashGet\flashget.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.my-etrust.com/includes/pscanner/ppctlcab.CAB
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {4E888414-DB8F-11D1-9CD9-00C04F98436A} (Microsoft.WinRep) - https://webresponse.one.microsoft.com/oas/ActiveX/winrep.cab
O16 - DPF: {A7E092C3-692A-11D0-A7E5-08002B322F3B} (WebResponseAttachments Control) - https://webresponse.one.microsoft.com/oas/ActiveX/FileXfer.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab
O16 - DPF: {FCF289D4-0AC8-4ED8-BE31-E8AF09606AB5} (download_35mb_com.applet) - http://www.35mb.com/downloadapplet.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:14 #5
Den er helt ren nu.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse  - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)

Kører den ellers ok ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:18 #6
Har du "FlashGet" ?
Avatar billede duronbro Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:34 #7
Yep, Jeg har Flashget... Tonneybrandt... Tak for hjælpen... har lige et tillægs spm : Hvad er Spywareguard
run-time error '-2147023782 (8007045a)'
automation error
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:41 #8
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:48 #9
Et alternativ til Flashget her uden ad/spyware, og så vidt jeg ved, stadigvæk med dansk sprogpakke http://www.stardownloader.com/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:49 #10
Mht Spywareguards runtime error:

Prøv at installere disse filer
Missingfiles: http://danborg.org/spy/Spyblaster_Guard/missingfilesetup.exe
Vbrun: http://danborg.org/spy/Spyblaster_Guard/vbrun60sp5.exe

forevernewbie > hmm.. jeg skal vist lige have snakket med kollegerne, for lige præcis Flashget fixer vi ikke på Spywarefri. Ifølge dine links burde vi gøre det :(
Avatar billede duronbro Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:56 #11
tak for hjælpen til jeg begge... :) nu har jeg en ren pc :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:00 #12
Velbekomme og takker for point :)

Forevernewbie > Det link til siderne om FlashGet er noget jeg kan bruge så jeg synes vi skal dele. Så hvis du lige vil smide et svar her: http://www.eksperten.dk/spm/554741