Avatar billede cjannic Nybegynder
09. marts 2001 - 15:37 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Bekræftelsesside

Er der nogen der kan hjælpe med at få en bekræftelsesside til at virke. Siden skal bruges i forbindelse med en tilmeldings-procedure til en ungdomsskole, hvor eleverne skal have mulighed for at gennemse deres nyligt indskrevne oplysninger - inden den sendes afsted. Tilmeldingen findes på: http://www.ungdomsskolen.net/elektronisk_tilmeld/tilmelding4.htm.
Avatar billede nute Nybegynder
09. marts 2001 - 15:45 #1
benytter du cgi eller et annen form for serverside språk...

/nute
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. marts 2001 - 15:56 #2
Kan du ikke i Frontpage (som det ser ud til du bruger) inde i egenskaber for formularen sætte en side som follow up side?
Avatar billede nute Nybegynder
09. marts 2001 - 16:05 #3
FrontPage er bare et hjelpemiddel for å lage HTML-sider i...

du bør bruke et serverside språk til dette ASP, PHP, JSP eller CGI, eller så skal du gjøre dette ved hjelp av Javascript, men det er en utrolig stygg måte å gjøre det på....

så jeg vil si at \"nei...dette kan du ikke gjøre\"

/nute
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. marts 2001 - 16:12 #4
selvfølgelig kan manden det.
Han programmere i Frontpage (hvis man kan programmere i det)

Og hvis der så er Frontpage Ext. på serveren (hvilket man må gå ud fra.) ja så er det bare at sætte egenskaberne for formularen og så sker det helt automatisk :)
Avatar billede nute Nybegynder
09. marts 2001 - 16:18 #5
well....be my guest....og fortell endelig hvordan man gjør det....
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. marts 2001 - 16:30 #6
Altså i frontpage højreklikker du inde i din form og vælger \"egenskabe for formular\"
Vælg \"indstillinger\"
Vælg fanebladet \"Bekræftelsesside\"
Og indtast en url til din side som bekræfter indtastningen.
OK medgivet, du kan vidst ikke få vidst de ting der er postet. Så skal du helt rigtigt bruge ASP, PHP el. lign
Avatar billede cjannic Nybegynder
10. marts 2001 - 21:25 #7
Kommentar til nute: Nej, jeg bruger ikke cgi eller tilsvarende, men jeg har mulighed for det. Frontpage - som jeg forøvrigt synes er glimrende - har ganske vist mulighed for en såkaldt \"confirmation page\", men pointen er at eleverne skal kunne se deres \"tilmelding\" - og evt. kunne gå tilbage og rette den - inden den bliver sendt. I FP vises siden som en bekræftelse på det der allerede er sendt. Og det er surt at sidde med 15 tilmeldinger som kun er delvis besvaret.......
Vi har mulighed for cgi, ASP på vores server ( Scannet ). Mit problem kan formentlig løses v.h.a. et passende script, men hvem har evt. sådan et liggende / har mulighed for at lave det ?
Avatar billede cjannic Nybegynder
10. marts 2001 - 21:26 #8
Spørgsmålet sat op til 100 point......
Avatar billede bukse Nybegynder
10. marts 2001 - 23:31 #9
Du skal bare lade din send-knap på formular siden pege på bekræftelsessiden og så lade 2 knapper på denne side pege på henholdsvis send og tilbage.
På bekræftelses siden skal du naturlig vis indsætte \"komponent- bekræftelsesfelt.
På formuularsiden egenskaber under fanebladet gemte felter kopiere du de variabler du ønsker til bekrætelsessiden.
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. marts 2001 - 02:01 #10
Var det bare så nemt......... Jeg har nu prøvet adskillige gange, men fortsat uden held. En prøveversion af siderne er nu flyttet til:
http://home.worldonline.dk/~labuz//tilmelding4.htm Denne side skulle kalde en bekræftelsesside ( check.htm ), istedet for den almindelige \"Confirmation Page\", som FP sætter op, når posten ER sendt. Bekræftelsessiden er sat op efter alle kunstens regler, med \"indsæt\" - \"Bekræftelsesfelt\", og siden viser også de velkendte [navn], [Adresse] o.s.v., men når siden kommer frem vises kun:
Navn: Navn
CPR CPR
Adresse Adresse
Omraade Omraade

Det er vigtigt, at eleverne har mulighed for at evt. rette i deres tilmelding. Oveni er det ikke heldigt, at hvis der trykkes på \"Enter\", - ja så sendes den halvfærdige tilmelding. Dem får vi desværre mange af endnu.

Avatar billede bukse Nybegynder
13. marts 2001 - 05:52 #11
Jeg har haft samme problem.
Men da jeg brugte ctr-c og ctr-v til bekræftelsesfelterne var det ikke et problem
Avatar billede cjannic Nybegynder
13. marts 2001 - 19:04 #12
Det virker bare ikke her ! uanset om jeg bruger ctr-c og ctr-v eller hva\'. Bekræftelsessiden vises godt nok, men fortsat uden de indtastede oplysninger. Jeg er nok mere og mere tilhænger af, at finde at passende ASP-script. Jeg lader spørgsmålet være åbent indtil videre.......
Avatar billede draken Nybegynder
14. marts 2001 - 14:02 #13
For at have mulighed for at rette i formularen efter at den er forøsgt sendt.....Ja, så skal du ud at rode med ASP eller lign.

I ASP kan du sende form-felterne til samme side således at de loades ind i de oprindelige form-felter. Det er dog noget man skal holde tungen lige i munden for at programmere.

Prøv at se lidt på http://www.asp.dk og http://activeserverpages.dk

Held og lykke

Michael/draken
Avatar billede cain Nybegynder
14. marts 2001 - 17:41 #14
Det er lidt bøvlet med frontpage men det kan lade sige gøre...

--cain--
Avatar billede cain Nybegynder
14. marts 2001 - 17:43 #15
jeg er desværre oppe på min efterskole lige for tiden, men jeg kan svare dig om to uger da jeg først kommer hjem der...

desværre
Avatar billede horn Nybegynder
18. marts 2001 - 17:06 #16
frontpage er et hobby pogramm køb et andet
Avatar billede cain Nybegynder
18. marts 2001 - 19:05 #17
brug adobe golive
Avatar billede chmi Nybegynder
21. marts 2001 - 14:31 #18
\"det er surt at sidde med 15 tilmeldinger som kun er delvis besvaret....... \"

Du kan jo også validere de enkelte felter i formularen, så de skal være udfyldt på en bestemt måde inden de bliver afsendt.
Avatar billede pelle_klumpfeber Nybegynder
19. maj 2001 - 17:13 #19
Hvis du vil lave det i frontpage tror jeg at du bliver nødt til at validere alle felterne enkeltvis (som chmi har skrevet). Hvis du validere alle felterne kan du ikke modtage nogle \"fejl\" tilmeldinger (med mindre det er med vilje).

Her en metode til at tjekke e-mail (javascript):

function checkMail(inputData) {
    var len=inputData.length;
    // check for gyldig længde - mindst 6 karakterer
    if (len<6) {
        return false;
        }
    // check for gyldighed af @
    if (inputData.indexOf(\"@\")<1 || inputData.indexOf(\"@\")!=inputData.lastIndexOf(\"@\")) {
        return false;
        }
    // check for gyldige karakterer - a..z, A..Z, 0..9, ., -, _, @
    var gyldigeTegn=\"abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789.-_@\"
    for (var x=0; x<len; x++) {
        var kar=inputData.charAt(x)
        if (gyldigeTegn.indexOf(kar.toLowerCase())<0) {
            return false;
            }
    if (inputData.lastIndexOf(\".\")<len-4 || inputData.lastIndexOf(\".\")>len-3) {
        return false;
        }
    return true;
}

Metoden kaldes med:
function sendForm(inputForm) {
    if (!vareIndhold) {
        alert(\'Din varekurv er tom!\');
        return;
        }

Jeg gider ikke lige lave alle dine checks, men hvis du vil validere med javascript, er det da et rimeligt udgangspunkt (umiddlebart er e-mail validering også det mest komplicerede du vil komme ud for).
Avatar billede cjannic Nybegynder
22. maj 2001 - 08:37 #20
Spørgsmålet er lukket - problemet blev løst med ASP - se http://www.eksperten.dk/spm/73685