Avatar billede lare Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

test af exchange smtp

Hej. Sidder med et lille problem. Jeg har opsat en exchange server, og tror jeg har konfigureret den korrekt. Jeg kan sende internt, og jeg kan sende ud, men hvordan kan jeg teste at exchange serveren rent faktisk kan modtage emails. Der er åbnet for port 25.

Pt går al email til et mail hotel, hvilket skal ændres indenfor en uge. Jeg vil derfor gerne være sikker på at alt er korrekt. Hvordan kan man teste det?
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:33 #1
Hvilken udbyder har du dit ADSL hos ?
For hvis det er feks. TDC skal du forwarde til en smart host.
Avatar billede lare Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:24 #2
som jeg skriver kan jeg godt sende ud... Og det er på en erhvervs linie. Jeg vil bare gerne være sikker på at serveren vil modtage email på www.domænenavn.dk
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:25 #3
Sorry havede jeg overset.
Du kan prøve at sende en mail til : test (at) mailroot.dk den bouncer den til bage med det samme.
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:30 #4
vrøvl.......
Du kan telnette til port 25 udefra til din mailserver mail bounse vil aflevere mailen hos jeges mx hotel
Avatar billede lare Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:42 #5
Okay. Det kan jeg godt...

Der hvor jeg gerne vil hen er... Skal exchange serveren ikke vide at den skal modtage emails fra domænenavn.dk
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:47 #6
Jo det gør du under reciptiens policy i exchange mang.
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. oktober 2004 - 12:48 #7
Hvis servernavnet er det samme som dir domæne skulle det gerne stå der i forvejen.
Avatar billede lare Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:20 #8
Godt, så tør jeg godt lave dns ændringen...

Smid lige et svar... Tak for hjælpen
Avatar billede mr.d Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:43 #9
Har du lavet en MX reccord i din interne DNS ?
Avatar billede lare Nybegynder
01. november 2004 - 16:21 #10
nej. Men hvorfor er det nu lige at den skal være der? Jeg troede det var nok at den eksterne dns kender til mail serveren