Avatar billede logsuppe Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Boot op på CD på bærbar! Kan det lade sig gøre?

Har lige købt en bærbar for 2. gang. Har igen det samme problem som jeg havde med den første: Jeg kan ikke få den til at boote op på XP-cden, så jeg kan få skidtet formateret. Med den første bærbar hentede jeg bare boot-disketterne på MS's hjemmeside, men da der ikke er floppy i min nye comp, kan jeg jo ikke bruge dem til noget nu. Har sat den til at boote op på CD'en i BIOS men den springer lystigt over... "Tryk for at starte fra CD..." kommer slet ikke...! Hvad gør jeg galt?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:45 #1
... og du er sikker på at din XP CD er bootable ?
Avatar billede logsuppe Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:49 #2
ja, har et par stykker! virker på en stationær, men ikke på bærbar...?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2004 - 11:20 #3
Pudsigt nok var jeg ude for noget tilsvarende i går, jeg disablede boot fra både floppy og harddisk så kørte det, ulogisk men hos mig virkede det, du skal naturlifvis sætte HD til "second boot device" 1. gang computeren rebooter under installation
Avatar billede logsuppe Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:25 #4
er lige på arb nu, men prøver når jeg kommer hjem...
Avatar billede logsuppe Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:27 #5
lol, havde jo min bærbar til rep som blev for dyr at lave. måtte købe en ny for 9999,- så lagde lidt ekstra i hatten og fik en HP Pavillion Pentium 4 HT 3GHz
Avatar billede logsuppe Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:40 #6
der virkede ikke! sagde bare "error! check cable...". hentede en boot cd fra ntfs.com, som den godt kan boote op på. Men min xp-cd booter på min stationær, men ikke på min bærbar...
Avatar billede logsuppe Nybegynder
27. oktober 2004 - 07:57 #7
nå, har fundet ud af det nu på egen hånd! hentede en xp sp2 som tilsyneladende godt kunne boote. så nu er det hele som det skal være. bortset fra jeg ikke har fået driver cden med... :-(
Avatar billede ztorm Nybegynder
27. oktober 2004 - 17:46 #8
Du kunne vel ikke lige skrive link, til den som du fik den til at virke med? Jeg har nemlig samme problem.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
28. oktober 2004 - 10:26 #9
link til ed2k? tror jeg vist ikke man må her, vel? Men du får et hint: Emule > Søg > Windows XP Professional SP2