Avatar billede compac Seniormester
26. oktober 2004 - 10:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Printer til under 2500 ?

Endnu et spørgsmål om "hvilken printer". Mine behov til en ny printer er:
Parallel tilslutnning,
hovedsalig s/h - tekst udprintning.
Udskrivning af meget lange filer ad gangen. (tekster).
Et farvebillede i ny og næ.

Pris under 2500,00
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:29 #1
Laser eller Inkjet?
Til den pris skal det nok være Inkjet, daa en laserfarveprinter koster +3500 kr.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:32 #2
Det er _næsten_ umuligt at købe en printer til 2500 kr idag (måske lidt overdrevet). Priserne på printere er utrolig lave, det kan nemt lade sig gøre at få en combo maskine med printer/fax/scanner for under 1000 kr.

Dit forbrug lyder ikke vildt avanceret og du vil sagtens kunne gå ned i det lokale storcenter og finde en printer til 1000 eller der under, og den vil fint kunne dække dine behov.

Eksempel fra Bilka:
Hp Printer PSC 1340: http://www.minreklame.dk/Reklamer/Bilka/imagepage32.htm#start (999 kr)

ALL in one
HP PSC 2355 (1649 kr)
HP OfficeJet 5510 (1599 kr)
http://www.minreklame.dk/Reklamer/Bilka/imagepage33.htm#start
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. oktober 2004 - 10:36 #3
Du kan også tage et kig her - hvor min vurdering er at stort set alle vil kunne bruges; http://netbutikken.coop.dk/merlin/tilbud.asp?dept%5Fid=26&sub_dept_id=23

Jeg ved godt at mine forslag er meget brede, men det er med den begrundelse at der ikke kræves voldsomt meget, hvis du næsten udelukkende skal printe tekster.
Avatar billede razman Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:25 #4
prøv at finde Tænk+Test(http://www.taenk.dk/) magasinet for ca. det sidste  år. De har lavet 2 tests af printere, og begge gange vinder Canon stort foran alle andre, både med pris og kvalitet. Interessant læsning, for med et rimeligt behov mht alm. tekst og billeder sparer en familie ca. 15000,- på 3 år ved at købe en Canon, og de er ikke ret dyre, max. 2000,-, med 4 farvepatroner.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2004 - 20:59 #5
Så vidt JEG læser dit spørgsmål, skal du bruge en lille laserprinter.

Du har ikke behov for farver, og skriver en gang imellem meget ud - primært tekst.

Til det formål er en laserprinter perfekt.

Og min helt klare favorit til det formål er denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90866

Den har høj opløsning, rimelig hukommelse, er meget hurtig (i forhold til andre i klassen under kr. 5000,-), og papiret er her i lexmarks ny serie igen kommet ned i en skuffe. Jeg hader de billigprintere, hvor pairet står lodret, så al mulig snavs kan vælte ned sammen med papiret og sætte sig i mekanikken.

Men det er altså mit helt klare bud på en printer til din opgave. Og så har du kr. 500,- til at købe en billig-billig farveblækprinter i supermarkedet til de få farveudskrifter du får brug for...
Avatar billede razman Nybegynder
28. oktober 2004 - 07:40 #6
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. oktober 2004 - 23:37 #7
Pas i øvrigt på.

Der er INGEN af de nævnte farveblækprintere der har parallel tilslutning. Kun USB.

Og det gælder nok de fleste blæksprutter i dag.

Men som alternativ kunne du måske også købe et USB kort til din PC....
Avatar billede compac Seniormester
29. oktober 2004 - 16:41 #8
Kravet om parallel-tilslutning var netop blandt kriterierne, og det er åbenbart kun dig der har taget det alvorligt ole madsen.
Avatar billede razman Nybegynder
29. oktober 2004 - 23:34 #9
visse Canon printere kan begge dele (f.eks. Bubble Jet i6500), men den koster lidt under 3000. Pris og kvalitet hænger ofte sammen
Avatar billede compac Seniormester
29. maj 2005 - 22:50 #10
*