Avatar billede pli Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

C++ runtime library fejl ved internet opkobling

kort historie:

Opgradering af windows 98 comp (ikke min egen) med et DLINK DWL-510 trådløst kort.

Ved forsøg på internet adgang (IE 6.01, OE 6.0, ping fra command osv) får jeg en fejl: C++ runtime library error the following program caused abnormal termination: (rpcss.exe) og nogle andre programmer bla. IEEXPLORER eller hvad den nu hedder.

jeg har lavet scandisk på maskinen.(repareret en masse sektorer/klynger mv)

jeg har lavet viruscheck (avast, seneste version, opdaterede definitioner)

Jeg har geninstalleret windows.

Jeg har fjernet alt winsock relateret(rna, slip, vtcp, vip,386 osv), jvf. visse artikler på nettet (ms support) Q181599, og geninstalleret dem fra windows 98 cd-rom

Jeg har kørt sfc, gendannet win98 filer.

jeg har fysisk fjernet dlink kortet, fjernet dlink entry fra registry, stadig problem.

jeg er helt tør for ideer, og ejeren af computeren (min svoger) kan ikke bruge sin pc :-((

mvh

pli
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2004 - 21:14 #1
Kan du komme på nettet med et normal netkort ??
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2004 - 21:16 #2
Jeg ved det er standard svar, men alligevel !
Prøv "Load defau8lts Setup" i BIOS
prøv "scanreg /restore
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2004 - 21:17 #3
RENT SLUDDER

Prøv "Load default Setup" i BIOS
prøv "scanreg /restore
Avatar billede pli Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:48 #4
jeg har ikke et andet netkort lige ved hånden

jeg kan ikke se hvad bios har med det at gøre, det er nok det eneste sted jeg ikke har rodet?

Prøver scanreg /restore, men skal pille denne pc ned, og den anden op først
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2004 - 23:13 #5
Hvis der kun gik "koks" i BIOS hvis man havde været derinde så verden vist helt anderledes ud, jeg syntes faktisk det er et så lille ingreb at det er værd at prøve
Avatar billede pli Nybegynder
25. oktober 2004 - 23:44 #6
har nu prøvet scanreg /restore, på to forskellige cab-filer, begge mislykkedes og jeg er tilbage ved squere one. :-(
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2004 - 16:46 #7
Er du kommet videre ??
Avatar billede pli Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:32 #8
Ja, jeg har geninstalleret windows, og fået alt op at køre den vej, det burde jeg nok have gjort noget før, ellers tak for hjælpen.

pli :-(  (en uges arbejde!)
Avatar billede pli Nybegynder
31. oktober 2004 - 22:42 #9
hvordan lukker man et spm