Avatar billede j-b-l Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

3GP konvertering - men til hvad og hvordan

Jeg har en Nokia 7610 og vil gerne lægge video klip fra denne på min hjemmeside.

Filerne hedder .3gp når de er blevet sendt fra telefonen.

Desværre har det vist sig at være lidt problematisk.

På min Mac (10.3.5) kan jeg sagtens se klippene i Safari og i Mozilla browserne.

På min kærestes Win98 kan jeg engang imellem se et videoklip i IE, mens en kammerats Win98 ikke viste noget som helst. På arbejdes WinXP kan jeg nogle gange se video i Firefox og IE, og på min vens XP kunne jeg ikke se noget som helst.

Alle har installeret Quicktime og Real Player, men jeg kan ikke rigtig se en rød tråd i ovenstående.

Jeg tænker på, om jeg skal konvertere filerne til et andet format - men hvilket?

Dernæst hvilket program skal benyttes til dette. Jeg har læst at Nokias pc suite kan gøre dette. Men som det fremgår af navnet er programmet henvendt til PC brugere, hvorfor jeg tænker på Apples Quicktime Pro. Før jeg bruger 299,- på at opgradere vil jeg imidlertid høre om der er andre muligheder.

På forhånd tak
Avatar billede bleze Nybegynder
28. oktober 2004 - 15:35 #1
Den gratis Quicktime kan afspille dem hvis du tvinger den til det... Det virker fint med de samme filer fra min SE K700i telefon...

Konverting kan jeg ikke svare på
Avatar billede j-b-l Nybegynder
05. november 2004 - 19:10 #2
Jeg har smidt dem over i iMovie, hvor der er mulighed for at gemme i forskelligt format.

Point til bleze (ikke verdens bedste svar - vel mere en kommentar)
Avatar billede gunnaar Nybegynder
10. januar 2005 - 15:44 #3
Kan anbefale denne afspiller. Har netop købt en SonyEricsson K700i og VideoLan kører videoklippene uden problemer...

Kan i andre sammenhænge næsten altid afspille alt man har codec problemer med.

http://www.videolan.org/