Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 19:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

2 skærme NVIDIA

Hej Eksperter

Jeg har lige købt en AMD Barton 2500+ /333 med 2 Flatron L1710 skærme.

Jeg kan simpelthen ikke få begge skærme til at virke, eller det kan jeg godt, men de viser samme billedet på begge skærme (jeg vil jo gerne ha et stort skrivebord)

Jeg har et har NVIDIA GeForce FX 5200 grafikkort, samt en DVI converter i selve kortet.

Jeg har kigget ALLE menuer etc igennem i NVIDIA nView igennem - uden held.

Når jeg kigger i Enhedshåndtering, er der "kun" 1 skærm under "Skræme" (skal der være dette ?)

Please hjælpe mig - tak :-)

Mvh
Theis Kristensen
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:22 #1
jeg ved ikke hvilket styresystem du bruger, ment evt. den driver der passer til systemet fra nvidia, installer programmet, så skulle du gerne kunne se 2 forskellige skærme.
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:23 #2
XP service pack 2
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:24 #3
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:25 #4
Måske er der noget her der også kan bruges http://www.nvidia.com/object/nview_tutorials.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:26 #5
SP2 er fint, den kan dog også bruges under SP1.
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:54 #6
Hmmm, jeg kan se på den video, at jeg ikke har punkt under EGENSKABER, hvor jeg kan vælge at enten skærm 1 eller skærm 2... Jeg forsøger lige med den nyeste driver fra NVIDIA istedet for CD'rom jeg fik med.

Tak for hjælpen indtil videre og jeg vender tilbage.

Mvh
Theis
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:14 #7
ok
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:16 #8
Nope, det hjalp ikke.
Når jeg højreklikker på skrivebordet --> Egenskaber --> indstillinger, så får jeg ikke muligheden får at vælge skærm 1 og 2 (De står nogenlunde sådan [1][2])

Jeg kan se at det er måde det gøres på her :
http://www.nvidia.com/object/nview_tutorials.html og derefter denne
http://www.nvidia.com/docs/io/2137/web03_multi_display.avi

Hva er der galt ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:24 #9
du skal lige en tak længere ind i Avanceret
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:39 #10
Nope, der er heller ingen mulighed. Damn, det er mystisk det her. Kan vi lave en remote via XP eller MSN, så du kan se at jeg ikke er HELT gal på den ?!?
Avatar billede arkham Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:48 #11
Er et program der hedder tvtool.. burde klare dit problem.. er sindsyg mange features som at du kan afspille video på den ene skærm mens du kører programmer osv på den anden.. finder lige link.
Avatar billede arkham Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:48 #12
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:51 #13
Jeg prøver lige det program.

Jeg tror - måske - jeg mangler at installere den anden skærm. Der står kun 1 skærm under Enhedshåndtering (og der skal måske være begge 2 eller hur ?)
Avatar billede arkham Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:52 #14
burde du ikk gøre.. men programmet kan også override at din skærm ikk kan ses og så sætte den op manuel
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 21:56 #15
@arkham: Samme problem med TVtool. Den finder kun 1 skærm (i "head 1")

Hvor'en får jeg skærm 2 indstalleret ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:06 #16
jeg fik ikke spurgt dig om du har et eller 2 grafikkort.

Jeg bruger selv et PCI og et AGP grafikkort, men det skal også virke med et AGP kort med to monitorudgange, hvilke af de to muligheder har du?

Jeg har ikke selv brugt TVtool da det har virket fra starten for 3 år siden.
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:10 #17
Jeg har et har NVIDIA GeForce FX 5200 grafikkort, samt en DVI converter i selve kortet, så dvs 1 grafikkort
Avatar billede deicer Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:21 #18
Sorry, det er faktisk et 128MB Albatron FX5200 tv-out DVI kort (men stadigvæk kun et kort)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. oktober 2004 - 22:38 #19
du skal enten ha to grafikkort, det ene skal være et PCI og det andet skal være et AGP, det er den enle og billige metode.
Den anden metode er med et AGP med to (2) monitor udgange.
Avatar billede deicer Nybegynder
26. oktober 2004 - 13:29 #20
@retaxes: Du har ret, grafikkortet virkede ikke. Jeg har fået det bytte til et nyt, som er "dual-view" kombetibelt. (Alt funger nu :-)

Lægger du et svar, så får du dine point !

Tak for din hjælp !

Mvh
Theis
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2004 - 14:21 #21
Ja, det er hvad der kan ske og det kan være svært at tro at kortet fejler noget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:40 #22
Takker for pointene..