Avatar billede henrikn Nybegynder
25. oktober 2004 - 15:24 Der er 11 kommentarer

Landkort i Excel (evt. som add-in

Er der nogen som har eller ved om der findes en add-in til excel, som gør at man kan vises et landkort i Excel og i en kollone markere ved lande navne hvilke lande som man vil have vist.

Jeg mener at have set noget omkring dette et eller andet sted, men kan ikke huske hvor det har været.
Avatar billede b_hansen Novice
25. oktober 2004 - 15:26 #1
det har givetvis været i Lotus 123. Der har landkortet været indbygget. Men jeg har ikke set en tilsvarende løsning for Excel
Avatar billede henrikn Nybegynder
25. oktober 2004 - 15:34 #2
Jeg mener nu at det var Excel i en ældre udgave godt nok
Avatar billede bak Seniormester
25. oktober 2004 - 17:33 #3
Jeg mener at det var standard i xl97, men hvis du har en nyere version så prøv at gå til Indsæt / Objekt  og find Microsoft Map.
Det virker fint her, men er noget enkelt.
Jeg mener at man skal/kan købe flere kort til.
Avatar billede henrikn Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:27 #4
Jeg kan ikke finde "Microsoft Map" inde under Indsæt/Objekt er der et sted jeg kan downloade denne eller er det en del af Excel 2000 XP?

I givet fald ved du hordan jeg får fat i "Microsoft Map"?
Avatar billede x-lars Novice
26. oktober 2004 - 13:09 #5
Vis > Værktøjslinier > Tilpas....
Klik på fanebladet Kommandoer. Vælg Indsæt og rul ned til du finder Kort. Klik på ikonet, hold museknappen nede og træk ikonet op på din værktøjslinie. Klik Luk.

Marker de data, der skal vises på et kort (helst delt op geografisk, f.eks. Jylland, Fyn, Sjælland osv.) og klik på globus-ikonet. Du vil nu blive bedt om at lægge Office-CDen i drevet og installere funktionen. Herefter bliver du guidet videre, hvis du har brug for at købe yderligere kort (Danmark er i hvert fald med, vist også Europa).

Jeg har det i hvert fald i Excel 2000, men det er ikke standard installeret.
Avatar billede henrikn Nybegynder
26. oktober 2004 - 22:26 #6
Langt om længe har vi/jeg fundet det i 2000. Men er samme funktionalitet tilsted i 2002 for her er "Microsoft Map" ikke at finde under Objekt? Er der nogen af jer som ved dette?
Avatar billede sjap Praktikant
26. oktober 2004 - 22:32 #7
Avatar billede henrikn Nybegynder
26. oktober 2004 - 22:48 #8
Skal jeg forstå det således at jeg ikke i 2002 kan benytte MS Map?
Avatar billede sjap Praktikant
26. oktober 2004 - 22:50 #9
Sådan læser jeg det.
Avatar billede henrikn Nybegynder
26. oktober 2004 - 22:55 #10
dammit hvad gør man så hvis man har et behov for at få et kort til brug i powerpoint og/eller excel nogle gode forslag?