Er der nogen som har eller ved om der findes en add-in til excel, som gør at man kan vises et landkort i Excel og i en kollone markere ved lande navne hvilke lande som man vil have vist.
Jeg mener at have set noget omkring dette et eller andet sted, men kan ikke huske hvor det har været.
Jeg mener at det var standard i xl97, men hvis du har en nyere version så prøv at gå til Indsæt / Objekt og find Microsoft Map. Det virker fint her, men er noget enkelt. Jeg mener at man skal/kan købe flere kort til.
Vis > Værktøjslinier > Tilpas.... Klik på fanebladet Kommandoer. Vælg Indsæt og rul ned til du finder Kort. Klik på ikonet, hold museknappen nede og træk ikonet op på din værktøjslinie. Klik Luk.
Marker de data, der skal vises på et kort (helst delt op geografisk, f.eks. Jylland, Fyn, Sjælland osv.) og klik på globus-ikonet. Du vil nu blive bedt om at lægge Office-CDen i drevet og installere funktionen. Herefter bliver du guidet videre, hvis du har brug for at købe yderligere kort (Danmark er i hvert fald med, vist også Europa).
Jeg har det i hvert fald i Excel 2000, men det er ikke standard installeret.
Langt om længe har vi/jeg fundet det i 2000. Men er samme funktionalitet tilsted i 2002 for her er "Microsoft Map" ikke at finde under Objekt? Er der nogen af jer som ved dette?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.