Avatar billede cholm Nybegynder
09. marts 2001 - 13:22 Der er 12 kommentarer og
7 løsninger

Med eller uden bindestreg...

Hej !

Jeg sad lige og skulle registrere et domænenavn som består af to ord.

Hvad er så mest rigtigt; at registrere navnet med eller uden bindestreg imellem de to ord. Hvad er mest almindeligt/rigtigt ?

Jeg er klar over at det er bedst at registrere begge navne, men det er jo også dobbelt pris.

/cholm
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2001 - 13:26 #1
Du kan evt registrere begge det ene som et almindeligt, det andet som et billigt, på azero kan du købe et domain til 1 kr om måneden, så kan du jo bare like til filer på det andet domain, da du ikke får meget plads på det til 1 kr.

Eller ville jeg mene med bindestre eller underscor ville være det bedste.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. marts 2001 - 13:27 #2
Jeg bryder mig ikke om bindestreger i domænenavne. Men der er ingen regler for det. Det er alene en smagssag :)

NanoQ
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. marts 2001 - 13:28 #3
begge to... folk glemmer ofte bindestreger og du ønsker ikke en besøgende mødt af en fejl om domæne ikke fundet.
Avatar billede rfogh Nybegynder
09. marts 2001 - 13:29 #4
Afhængigt af hvad du skal have koster det ikke dobbelt...

Hvis du skal have en hel pakke kan du bestille begge navne til én pakke - og dermed få det en del billigere...

Hvis du selv har serveren - ja, så er det dobbelt så dyrt :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
09. marts 2001 - 13:29 #5
Afhængigt af hvad du skal have koster det ikke dobbelt...

Hvis du skal have en hel pakke kan du bestille begge navne til én pakke - og dermed få det en del billigere...

Hvis du selv har serveren - ja, så er det dobbelt så dyrt :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
09. marts 2001 - 13:30 #6
Hmmm....
Avatar billede rfogh Nybegynder
09. marts 2001 - 13:30 #7
Den sidste får du gratis :o)
Avatar billede thegaydog Nybegynder
09. marts 2001 - 13:55 #8
Det kommer an på hvad siden hedder.
Hvis siden nu hedder thegaydog.dk
så ser det dumt ud The-Gay-Dog.dk
Du kan gå ind på
http://www.freepaq.dk
og oprette din hjemmeside.
Du kan få en .dk domane.
Det koster 250 kr. i oprettelsen og 40 kr. om året.
Du har alt det plads du vil have. Og du kan få alle de e-mail som du vil have.

Avatar billede microtec Nybegynder
09. marts 2001 - 15:49 #9
Jeg vil kraftigt anbefale dig at registrere domænet BÅDE med og uden bindestreg.

Jeg har netop haft en sag, hvor en konkurrent begistrede domænet uden bindestreg, på en site hvor jeg er web-master.

Den gik naturligvis ikke, men det er besværligt at skulle til at have en advokat til at kikke på sådan en sag.
Avatar billede bugge Nybegynder
09. marts 2001 - 23:54 #10
jeg syntes det skulle være uden bindestreg. bindestrege kan være irriterende!
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. marts 2001 - 22:29 #11
Undgå bindesteg hvis du overhovedet kan. Understreg er en langt sikrere sammenbinder der virker overalt.
Avatar billede kapla Nybegynder
10. marts 2001 - 22:32 #12
Ja uden bindestreg se feks. http://www.w-e-b-c-a-m-s.dk/
Avatar billede rfogh Nybegynder
11. marts 2001 - 09:33 #13
jakoba>> Der er da ikke tradition for _ i domænenavne...!?!
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. marts 2001 - 09:42 #14
rfogh >> næe, men der ER tradition for _ i variabelnavne. Og ingen mulighed for at forveksle - i betydningen bindestreg med - i betydningen minus.
Avatar billede rfogh Nybegynder
11. marts 2001 - 09:45 #15
Hvad har det med domænenavne at gøre? :o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. marts 2001 - 09:51 #16
jakoba >> at de skal håndteres af mange forskellige scripts på mange forskellige styresystemer. og det giver nogen højest forvirrende fejlmeddelelser hvis noget går galt.
Men ok. Mest en \"for en sikkerheds skyld\" tommelfingerregel.
Avatar billede rfogh Nybegynder
11. marts 2001 - 10:04 #17
Tjah... Men jeg tror, at der er en del brugere, der vil lave -, mellemrum eller helt glemme det...

Problemet: http://www.______________________________.dk
Avatar billede cholm Nybegynder
11. marts 2001 - 10:15 #18
Tak for alle Jeres svar.

Mht. til formiddagens diskusion ommkring _, tror jeg heller ikke på, at der er mange af \"de almindelige internetbrugere\", der ved hvad en underscore er for en størrelse.

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
11. marts 2001 - 10:17 #19
rfogh > du skulle da have point for dit ene svar, men et eller andet gik galt.

/cholm