Avatar billede deleuran Nybegynder
09. marts 2001 - 13:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af HD

Kan i hjælpe mig med følgende :
Jeg har installeret Win2000 på min computer og da jeg downloadede upgraderinger fra Microsoft så låste min maskine sig. Da jeg startede den igen frøs win2000 under opstart.
Jeg har flere gange installeret forfra med samme resultat. Min computer består af følgende :
AMD processer 750
2 X Quantum HD 20.5
Promise fasttrack 66 controller
512 RAm
asus k7 m bundkort
Asus AGP - v6800 DDR

Jeg har delt HD op i en primær partition på 4 GB og tre logiske drev på hhhv 8,5 , 8,5 , 18 GB og NTPS

Jeg har opgrad mine bios til bundkort og controler. Jeg har den nyeste driver til grafikkortet ( 2000 ) men jeg er lidt i tvivl om andre driver, mangler jeg nogle ?
Kan fejlen være at jeg har formateret HD forkert, hvile clusterstørrelse er den rigtige og hvad er bedst mht opdeling i primær og logiske drev/størrelser ?
Når jeg prøver at formatere med Partition Magic så låser den sig fast når jeg har formateret 32 %. Jeg kan kun quickformatere

Er der nogle der kan hjælpe ?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2001 - 13:29 #1
Jeg har haft samme problem, mærkeligt nok hold det op, men inden det havde jeg tjekket at alle kabler og kølere sad ordentlig, da jeg troede at noget blev for varmt og derfor gik min maskine i baglås.
Avatar billede deleuran Nybegynder
09. marts 2001 - 13:35 #2
jeg har tjekket kabler og der er ikke varmeproblemer
Avatar billede superfly Nybegynder
09. marts 2001 - 14:47 #3
Hvor lang tid har du ladet den stå med PQ Magic ?? Jeg har oplevet at den går i stå i flere timer på samme sted.. men så forsætter... sæt den til at lave partioner og går i seng, og næste dag.. voila ! (måske)
Avatar billede deleuran Nybegynder
09. marts 2001 - 15:00 #4
Jeg har lige prøvet Quantum DataEraser og det løste problemet med at formateringen låste sig fast
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2001 - 16:44 #5
Hvorfor bruger du ikke blot windows 2000 fra starten af, Den kan opdel disk og formatere m.v. Partitionmagic er ikke særlig glad for windows 2000, selv om der skrives det modsatte i programmet.
Avatar billede deleuran Nybegynder
09. marts 2001 - 18:10 #6
Problemet var det samme med Win2000 men det problem er der ikke mere efter jeg har brugt Quantum DataEraser.
Jeg mangler bare at faa svar paa de andre ting som jeg har spurgt om
Avatar billede hobitten Nybegynder
09. marts 2001 - 19:15 #7
jeg har ingen problemer med PM og win2k... jeg har delt en 30Gb WDC i 3 1 linux swap 1 linux filsystem og resten fat32 og der var inge problemer overhovdet... gjorde det mens jeg sov!
Avatar billede deleuran Nybegynder
09. april 2001 - 09:13 #8
Quantum DataEraser har løst nogle af mine problemer og mht opgraderinger har jeg fundet ud af at hvis jeg downloader SP1 først så har jeg ikke problemer med de andre