Avatar billede malou666 Praktikant
24. oktober 2004 - 21:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor varm er mine SATA(raid) diske?

Hej,

Jeg har købt 2 120 GB(8 mb Cache) Seagate SATA diske. Jeg har sat dem op i raid 0 på mit Soltek SL-75FRN2-RL bundkort. De bliver meget varme og jeg vil derfor meget gerne måle temperaturen på dem.
På min gamle IBM ATA disk , var der S.M.A.R.T slået til og jeg kunne derfor nemt se temperaturen med både MBM og andre programmer. Men jeg kan sq ikke finde noget der kan se mine Seagate SATA'er i Raid. Er der nogen der har samme problem og evt en løsning?
Avatar billede nva Praktikant
25. oktober 2004 - 08:00 #1
Jeg tror at aida32-programmet kan vise temperaturen på dine diske.
Avatar billede djdikarl Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:44 #2
Ved ik om Seagate diske udertøtter s.m.a.r.t...
Men prøv at kikke på http://www.seagate.com/support/disc/
Avatar billede malou666 Praktikant
25. oktober 2004 - 21:57 #3
ooook...

Jeg har selvfølgelig prøvet seagates egne diagnose-værktøjer.... Jeg leder efter en konkret løsning, og ikke et newbie-svar... Jeg kan ikke være den eneste i danmark med 2 seagate harddiske i raid der er interesseret i at se temperaturen....
Avatar billede malou666 Praktikant
25. oktober 2004 - 22:38 #4
Har downloadet AIDA32(eller Everest som det hedder nu) Det kan godt nok meget og det genkender da også mit raid system som harddiske... men det kan ikke sige noget om temp.... Problemet er vist at mine Seagates begge understøtter S.M.A.R.T men at det ikke fremstår sådan når de er i raid..... Hmmmm
Avatar billede nva Praktikant
26. oktober 2004 - 07:56 #5
Er du sikker på at det ikke kan vise temperaturen ? Prøv se under PC - Sensor - sådan hedder det i AIDA32.
Avatar billede malou666 Praktikant
26. oktober 2004 - 22:45 #6
MMMja... det er jeg temmelig sikker på!!!!!!! Det viser temp på min ATA men ikke på mine SATA i raid.....
Avatar billede nva Praktikant
27. oktober 2004 - 08:08 #7
Ok - har du prøvet Speedfan ? http://www.almico.com/speedfan417.exe
Avatar billede malou666 Praktikant
28. oktober 2004 - 14:53 #8
nej har du????? Har du raid? Eller skyder du i blinde?
Avatar billede clausbrian Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:24 #9
Prøv evt. programmet DTemp...........
Avatar billede malou666 Praktikant
16. maj 2005 - 22:20 #10
Tak for ingenting