Avatar billede breaker-animation Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:43 Der er 3 kommentarer

problemer med tweening

hey.Nu er jeg ikk lige en flash guru(endnu)men jeg har da læst hvordan man tweener så jeg ville da lave en mand der gik :D.
Men nu viser dte sig så at alle "jointsene"flytter sig istedet forat hænger sammen????
eks.www.frip.dk/breaker/hjælp.swf
plz hjælp mig :(
alex
Avatar billede pyroman Nybegynder
24. oktober 2004 - 12:16 #1
Det nemmeste er at lægge din flotte man i et graphics symbol og så dreje dette... Markér al din grafik og tryk F8 og i boksen der kommer op vælger du "graphic" og skriver et symbol navn, fx "mand". Så bliver din mand samlet i et symbol, som du kan markere hvorved der kommer en blå kant uden om. I stedet for at rotere grafikken direkte, roterer du bare dit grafik symbol - så går alle delene ikke fra hinanden...
Avatar billede breaker-animation Nybegynder
24. oktober 2004 - 16:42 #2
så sker der kun dette http://frip.dk/breaker/hjælp2.swf
Avatar billede pyroman Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:02 #3
ok - du skal i det sidste keyframe indsætte eller kopiere grafik symbolet fra første frame, og så skal du rotere det. Derefter skal du markere et frame imellem de to keyframes og i dit properties vindue vælge "motion tween" under tween..