Avatar billede tz Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af webserver under Linux Mandrake

Jeg skal have en webserver til at virke - jeg har lige fået installeret Linux Mandrake, man aner ellers intet om hverken Linux eller webservere - så jeg skla bruge lidt hjælp til at få det til at virke.
Jeg kører ADSL med router og dynamisk IP.
Avatar billede tz Nybegynder
24. oktober 2004 - 11:09 #1
først får jeg at vide at jeg kører dhcp - og af webserveren derfor sikkert ikke vil virke - hvad gør jeg ved det ?
Avatar billede rass.dk Nybegynder
21. november 2004 - 10:53 #2
Hej der..
Jeg er selv lidt "grøn" mht. linux... Men har selv prøvet mandrake 9,2..
(Har nu nok mest erfaring med win).. hehe
Men syns at linux er spændende.. Så der skal helt sikkert bruges noget tid på det..
Mht. dit spørgsmål..
Så skal man da have en fast IP.. for at kunne bruge/opsætte en server..
Men hvor meget "styr" har du på mandrake???
Måske jeg kunne suge lidt info.. ;o)
Du kan gi en mail på rassknudsen@hotmail.com  Hvis du har lyst til at "dele" lidt viden.. Eller mangel på samme.. :o)
Mvh. Rass
Avatar billede rass.dk Nybegynder
21. november 2004 - 10:58 #3
Forresten..
Så er her lige et link til lidt info om linux..:
http://www.linux.dk/artikler/artikel-01.php
Hvis det var noget.. :o)
Avatar billede tz Nybegynder
21. november 2004 - 15:22 #4
Hej Rass
Jeg har opgivet Linux i denne omgang - prøver igen om et års tid når det forhåbentlig er blevet mindre nørdet (jeg foretrækker plug and play).  Tak for dine links - så er der da et sted at starte.
Avatar billede tz Nybegynder
21. november 2004 - 15:23 #5
_