Avatar billede mcsmithers Nybegynder
09. marts 2001 - 11:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med billeder og tekst \"oven\" i hinanden i NN

Hej Allesammen.

Dette er et mere generelt spørgsmål, da jeg har stødt ind i problemet flere gange.

Det drejer sig om, at NN har en tendens til, sporadisk at tegne billeder oven på teksten på samme side. Det virker som om den bare rykker teksten en linie for højt op \"under\" billedet. Det skal lige siges, at hverken billede eller text ligger i lag, men i hovedindholdet på siden. Lag eksisterer dog andetsteds med andet indhold, ikke i nærheden af det pågældende indhold.

Jeg ville høre om det er nogen, der ved hvad problemet skyldes, samt hvordan det evt. kan løses...

Det er ret belastende. Derfor antallet af point.
Avatar billede osku Nybegynder
09. marts 2001 - 11:04 #1
Lad os se lidt kode for at kunne hjælpe.
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. marts 2001 - 11:05 #2
Kører du CSS ? hvis du leger med fx. LineHeight i CSS og placeret et billede i det felt går det altid galt... padding, margins og deslige har også nogle problemer dermed...
Avatar billede mcsmithers Nybegynder
09. marts 2001 - 11:15 #3
Tusind tak drenge. Det var lige de tanker, der skulle i gang i mit hovede.

Jeg havde givet den <td> der indeholdt tekst og billede en CSS-class. Da jeg fjernede den, og <span>\'ede tekstindholdet i stedet, virkede det fint.
Avatar billede limemedia Nybegynder
09. marts 2001 - 11:16 #4
:o)