Avatar billede svuppe Nybegynder
14. oktober 1999 - 10:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Linux og Connectix B/W QuickCam

Jeg har en gammel maskine (166-MMX), som jeg har smidt en Redhat 6.0 ind på for at lege lidt med servere og lignende.
Nu har jeg set, at der er drivere til (bl.a.) et sort/hvidt QuickCam fra Connectix (sådan et til parallelporten), og sådan et har jeg tilfældigvis liggende.
Er der noget som helst software med i Redhat 6.0 til at kunne bruge det til noget, eller hvor kan man finde det?

Jeg vil helst have noget software, der kan tage et billede med et fast interval, så det kan vises på den webserver, der kører på maskinen.
Men hvad som helst har interesse. Hvor kan jeg finde noget?
Avatar billede jumper Nybegynder
14. oktober 1999 - 11:31 #1
Kig ind på http://www.linuxber.com eller gå ind på tucows.inet.tele.dk og vælg Linux.

/Thor
Avatar billede svuppe Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:03 #2
Det link virker ikke:
DNS Domain 'www.linuxber.com' is invalid
Avatar billede svuppe Nybegynder
14. oktober 1999 - 12:10 #3
Nå, jeg har fundet den. Men der var intet brugbart. Det eneste der var, var til et farvekamera, og det supporterede IKKE mit sort/hvide.
Avatar billede svindler Nybegynder
22. oktober 1999 - 10:26 #4
Se Video4linux:
http://roadrunner.swansea.uk.linux.org/v4l.shtml

Jeg citerer fra site't:
Black And White Quickcam
A driver for the older black and white quickcam devices. These are fairly crude greyscale CCD. This is based on libqcam.

Der er også links til et par applikationer.
Avatar billede svuppe Nybegynder
22. oktober 1999 - 11:48 #5
Tak for det. Jeg blev da en del klogere.
Ikke at jeg lige fik det til at virke i første omgang, men jeg er da kommet videre nu.