Avatar billede clockman Nybegynder
09. marts 2001 - 09:56 Der er 11 kommentarer

Vedr opførsel af billede til fjernsyn via scart konverter

Jeg har et problem idet jeg har et grafikkort på 4 mb med tv-out udgang. Jeg har prøvet at overfører billedet til fjernsynet via Av kanalerne, men på kanalerne er der kun flimmer. Det er et grundig fjernsyn ca. 6 år gammel. Jeg har prøvet mange ting, bla. at tilslutte kablet via videoen. Men det virkede heller ikke.

Jeg håber nogle kan hjælpe mig

Med velig hilsen

Brian Brodersen
Avatar billede devia Nybegynder
09. marts 2001 - 10:09 #1
Hvilken form for tv-out? (stiktype)
og hvorledes forbinder du det til fjernsynet/videoen (stiktype) ?
Avatar billede wisen Nybegynder
09. marts 2001 - 10:51 #2
Problemet er nok at udgangen på dit Tv-kort er S-Video. Det kan du ikke føde en scart-indgang med. Her skal du bruge en converter...

Er der flere udgange på dit kort ?
Avatar billede clockman Nybegynder
09. marts 2001 - 10:58 #3
Hej

Jeg har et konverter stik og det virker heller ikke.
Avatar billede wisen Nybegynder
09. marts 2001 - 10:59 #4
Hmm, ja så ved jeg ikke...
Avatar billede msmows Nybegynder
09. marts 2001 - 11:10 #5
Bruger du en scartconverter?
Hvis du gør skal du være opmærksom på om den er til input eller output (nogle har en omskifter).
Avatar billede msmows Nybegynder
09. marts 2001 - 11:11 #6
Udgangen på dit grafikkort, er det et phonostik, et 4bens minidin eller begge dele?
Avatar billede clockman Nybegynder
09. marts 2001 - 11:56 #7
Jeg har et koverterstik via en scart konverter, men det virker ikke.

Jeg har en super VHS udgang på mit grafikkort.
Avatar billede clockman Nybegynder
09. marts 2001 - 11:57 #8
Jeg har en s.vhs udgang på mit grafikkort.
Avatar billede wisen Nybegynder
09. marts 2001 - 12:38 #9
Står der super VHS på kortet ?
Avatar billede lede Nybegynder
09. marts 2001 - 15:22 #10
Et andet problem kunne være at signalet er NTSC (USA standard), og ikke PAL, nogen gange kan det ændres ved hjælp af software eller dip switche.
Hvis dit Grundig ikke kan NTSC får du flimmer.
Prøv evt. med et nyere fjernsyn som kan modtage NTSC, eller check grafikkort manualen om en ændring.
Avatar billede msmows Nybegynder
09. marts 2001 - 19:49 #11
Det ser ud til at problemet er at du har svhs-ud på grafikkortet, men ikke et svhs-kompatibel scartstik på dit tv. Du kan få et kabel der lægger luminanse(lysdelen) og chrominance(farvedelen) sammen til et compositesignal.

>>>lede  Grundigfjersyn adskiller sig ikke fra de fleste andre, derfor vil man ikke opleve flimmer men et s/h billede ved NTSC (\"never the same color\").