Avatar billede Sweet1 Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Indhentning af informationer fra www.imdb.com

Hejsa

Hvordan kan jeg med PHP hente informationer om en bestemt film fra websiden www.imdb.com, altså filmnavn, filmår, billede mm. så jeg kan gemme det i en sql database og bruge det selv på min webside, så jeg kan lave min egen private webside med de film jeg har fået købt mig på VHS og DVD.

Burde nok sige at jeg stadig er et føl i PHP

Mvh

Sweet1
Avatar billede mollevp Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:40 #1
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:05 #2
Se haxholm, det ved jeg jo godt allerede, og snakker med dem om tilladelse, men det hjælper mig jo ikke med mit PHP problem.
Avatar billede sitzz Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:30 #3
www.php.net/readfile måske kan hjælpe..

tror næppe, at de giver dig lov til at hente info fra deres side, uden videre..
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:35 #4
Jow det gør de, det står i deres license, og da jeg ikke skal bruge det i salgsøjemed så er jeg lidt friere stillet
Avatar billede fcknet Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:49 #5
Sitzz og Mollevp jeg synes I skal koncentrere jer om PHP problemet fremfor om han må benytte det til sin hjemmeside eller ej. Det er trods alt hans problem, right?
Avatar billede mollevp Nybegynder
23. oktober 2004 - 22:07 #6
Ok, men det er lidt svært at svare på noget der har med PHP at gøre, når man ikke ved noget om hvordan dataene skal hentes... Skal han hente det fra en database, en fil eller noget helt trejde??

Jeg postede bare linket til den side hvor man kan komme i kontakt til imdb ang. brug af deres oplysninger - så han kunne få info om hvordan den pågældende data skal hentes... Derefter kan man svare på hvordan det skal hentes med PHP...

Mvh molle
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2004 - 02:35 #7
fcknet: Hvis han ikke har direkte tilladelse fra imdb til at kopiere deres data, så er det brud på ophavsretsloven, og så MÅ vi ikke hjælpe. Hvis vi overtræder den regel kan vores brugere blive deaktiveret. Så nej, det er ikke kun hans problem.
Avatar billede fcknet Nybegynder
24. oktober 2004 - 09:44 #8
Mener stadig ikke det kan være vores problem når han siger han er i gang med at hente en tilladelse til at hente informationer fra deres hjemmeside....
Avatar billede buran Nybegynder
24. oktober 2004 - 14:46 #9
Avatar billede sitzz Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:28 #10
fcknet: du har ret. men jeg gav ham jo også en mulighed til en løsning..
og det er ikke kun hans ret, da jeg, i følge dansk lovgivning, kan gøres delvist ansvarlig for andres kriminelle handlinger, hvis jeg er helt eller delvist vidende herom..
Avatar billede sitzz Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:29 #11
ret = problem (zzZZZ)
Avatar billede buran Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:44 #12
jeg har arbejdet lige på et alternativ til imdbphp, det er ikke særligt smukt men det virket.
det skulle nok lavet som functions eller en class

du kan prøve det her:
http://sandbox.buran.dk/imdbsog.html
(Vær lidt tålmodig med min server)

og koder er her:
http://sandbox.buran.dk/imdbrip.phps
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
27. oktober 2004 - 21:51 #13
De skriver hos imdb at de tillader webcrawlere, searchbots og at deres websider scannes, men hvis siden skal scannes, så skal man jo ozz finde den rigtige side der skal scannes.

Buran:
Jeg forsøger at prøve det du har lavet, men den er uendelig langsom. Skal så ikke kunne sige om det er hos mig fejlen ligger, hos imdb eller noget andet. Men den finder lige netop det der skal bruges, så jeg skal lige have kigget på hvordan jeg får det gemt i en fil, så jeg kan finde det igen osv.

Men du har fundet humlen i det hele, retti mange gange tak, så Buran ligger du venligst et svar ? :O)

/Sweet1
Avatar billede buran Nybegynder
28. oktober 2004 - 12:40 #14
Vær så godt et svar...

PS. hvis du for lavet en bedrer version af min lille imdbrip side,
vil jeg grene se det. buran.dk@gmail.dk
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 02:47 #15
Taaark og her lidt point he he

Jamen det skal jeg da gerne vise dig hvis det lykkedes mig :O)

/Sweet1