Avatar billede bsk Nybegynder
23. oktober 2004 - 16:10 Der er 9 kommentarer

Irriterende accept af slutbrugerlicens i MS Outlook efter opdat.

Hej

Jeg håber, at der er nogle der ved hvordan man fjerner denne irriterende accept af slutbrugerlicens i MS Outlook 2002. Den kommer hver gang MS Outlook åbnes og samtidigt åbner den et tomt word-vindue hvor man også skal acceptere denne handling. I word vinduet kan man ikke vælge noget som helst??

Dette er først kommet efter en opdatering d. 21.10.04

Håber på snarlig respons.

Venlig hilsen
Bsk
Avatar billede leif Seniormester
23. oktober 2004 - 16:41 #1
Er du logget på som administrator og accepterede licensen ?
Avatar billede bsk Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:36 #2
Nej logget på som alm. bruger
Avatar billede bsk Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:37 #3
Ups- før opdateringen er der både blevet aktiveret samt registreret med admin.
Avatar billede bsk Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:03 #4
Jeg vil gerne tilføje at MS Outlook ikke bliver brugt via admin kontoen, men udelukkende via alm. bruger kontoen.

venlig hilsen
Bsk
Avatar billede leif Seniormester
23. oktober 2004 - 18:20 #5
Log på 1 gang med Admin kontoen og accepter licensen, en alm. har så vidt jeg husker ikke rettighed til at acceptere aftalen og skrive ned i filen at den er accepteret
Avatar billede bsk Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:38 #6
Er dette noget nyt? jeg har haft office i 1 år nu, og den er blevet opdateret mange gange før, dette har ikke været nødvendigt før end nu?

Men jeg prøver det, når jeg kommer hjem imorgen.

Tak for tippet :-)

venlig hilsen
Bsk
Avatar billede leif Seniormester
23. oktober 2004 - 20:54 #7
Jeg har på netværk været ude for at hvis Administrator ikke havde logget på og startet fx. Word eller andet Office produkt og accepteret en aftale skulle brugeren acceptere hver gang.
23. oktober 2004 - 23:01 #8
Det har ikke noget med den udvidet sikkerhed, som blev introduceret med Office 2003?

Der er løsningen, at man enten går i Funktioner->Makroer->Sikkerhed og nedsætter sikkerhedsniveauet eller man vælger at benytte digital signatur på alle maskiner.
Avatar billede bsk Nybegynder
26. oktober 2004 - 11:46 #9
Hej igen.

Tak for alle kommentarerne, men det blev Leif der ramte plet :-)

Leif er du sød og lave et svar, så jeg kan give dig point.

Du havde ret, man skal acceptere efter opdatering i Office XP med admin rettigheder - og det havde jeg selvfølgelig glemt ;-)

Jeg kørte lige Outlook med adm. rettigheder fra alm. brugerkonto,  og så var det i orden.

Venlig hilsen
Bsk