Avatar billede casperwollesen Nybegynder
09. marts 2001 - 09:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udtræk fra Active Directory med ASP

Hej !

Jeg har et web som køre på IIS, på web\'et har jeg et subweb som hedder administration, som kræver bruger logon for at få adgang. Brugerne som har adgang til det styres via Active Directory\'s bruger database. Er der mulighed for at hive de oplysninger ud fra Active Directory og bruger dem på asp siden. Hvis der er nogen der ved at det kan lade sig gøre og har svar eller ved hvor man kan finde info omkring det skal der nok komme flere points til. Jeg ved bare ikke hvor meget sådan et svar er værd, da jeg ikke ved om det kan lade sig gøre.

/Casper W.
Avatar billede soerens Nybegynder
09. marts 2001 - 10:28 #1
Hmmm, jeg har ikke lige sat mit alt for meget ind i dit problem (flere point! flere point! ;-), men jeg vil gætte på at du skal kigge lidt på det her:

IUSR_xxx accounten har højst, sandsynligt ikke rettigheder til at lave opslag i Active Directory.

Prøv enten at melde IUSR_xxx ind i nogle grupper, eller (for at teste det) sætte dit web op til at det er Administrator accounten den benytter, i stedet for IUSR.

/SørenS.
Avatar billede ibob1000 Nybegynder
07. juni 2002 - 21:32 #2
Hej

IUSR_xxx har adgang til at lave opslag i AD, serveren skal dog være en DC i AD domæne.

Hilsen IBob