Avatar billede RJFreelance Praktikant
23. oktober 2004 - 13:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Panda VS Norton

Hvad er bedst ?

Panda internet security

eller

Norton internet security
Avatar billede 477 Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:55 #1
jeg kører Norton 2004, har været meget tilfreds.
Kører sammem med XP SP2
Avatar billede RJFreelance Praktikant
23. oktober 2004 - 14:09 #2
Ok, hvilke funktioner ligger der i Norton IS ?

Er der både firewall og antivirus osv. ?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:29 #3
Af de to, ville jeg vælge Panda. Meget mere pålideligt end Norton. Panda bruger, i modsætning til Norton, ikke ret mange kræfter på computeren, og opdateringerne kommer hurtigere. Panda kan ligesom Norton, fåes både med og uden firewall
Avatar billede wickedd Juniormester
23. oktober 2004 - 17:35 #4
Helt klart Panda. Norton sløver din pc så meget ned, at man næsten tror det er løgn. Panda bruger langt mindre ressourcer og er meget meget hurtigere til at scanne. Panda udsender opdateringer mindst en gang om dagen, i modsætning til Nortron som gør det en gang i ugen. Opdateringer tager ca. 3 sekunder at hente med Panda, da den kun behøver at hente en lille del af filen, hvorefter den sætter den sammen med den eksisterende fil du har på pc'en.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2004 - 20:48 #5
Norton sender også opdateringer ud dagligt - men korrekt at det er meget krævende.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:53 #6
John_stigers-> Det er rigtigt, men de er ikke automatiske, og det er for ringe af et så forholdsvis dyrt program
Avatar billede resist Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:56 #7
Jeg ved godt du spørger til Panda eller Norton, men en alternativ virusscanner er Avast. Den er gratis, og opdateres ofte. Her står lidt om Avast: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede wickedd Juniormester
23. oktober 2004 - 20:57 #8
Det kan godt være de har lavet det om, den seneste jeg har brugt er 2003 :) . Jeg har selv kørt med Norton siden version 5, hvorefter jeg skiftede til Panda i 2003 bare for at prøve det, det kostede jo trods alt kun 300 for 3 års opdateringer, og det er ikke noget jeg har fortrudt :) - Det er meget hurtigere end Norton.
Avatar billede wickedd Juniormester
23. oktober 2004 - 20:58 #9
Den fandt endda 3 trojans som Norton åbenbart har ignoreret eller noget ..
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2004 - 21:05 #10
Da jeg brugte Norton opdaterede da automatisk?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. oktober 2004 - 21:07 #11
Ja, men vel kun en eller to gange om ugen
Avatar billede wickedd Juniormester
23. oktober 2004 - 21:22 #12
Så vidt jeg ved er Panda de eneste der udsender opdateringer hver dag, men det har jeg ikke fulgt så meget i med her på det sidste
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. oktober 2004 - 22:30 #13
De fleste firmaer er blevet flinke til at sende opdateringer hver dag, eller næsten hver dag. Kaspersky er helt unikke, de opdaterer hver time
Avatar billede wickedd Juniormester
24. oktober 2004 - 00:08 #14
Det kan jo også gå hen og blive irreterende
Avatar billede wickedd Juniormester
29. oktober 2004 - 09:59 #15
Titanium 2005 vil desuden også inkludere firewall, så ved i det :)
Avatar billede wickedd Juniormester
29. oktober 2004 - 10:03 #16
Avatar billede RJFreelance Praktikant
05. december 2004 - 00:04 #17
Har norton internet security 2005 og er fint tilfreds. Så smid nogle svar :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
05. december 2004 - 00:11 #18
Svar ;)