Avatar billede roschmann Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

merging af datagrids og indsættelse af checkboxes i et datagrid

Jeg sidder og arbejder på en PDA applikation i C#.

Jeg vil gerne have 'merged' 2 forskellige datagrids sammen til et. I det første datagrid listes statiske værdier hentet fra en xml fil og disse værdier skal ikke kunnes ændres af brugeren, de er bare til info. Det andet Datagrid skal indeholde input felter i form af textboxs og checkboxes.

1: hvordan opretter jeg et datagrid hvor jeg selv angiver hvor mange kolonner det skal indeholde og at disse kolonner skal være henholdsvis textboxes og checkboxes til at angive input?

2: hvordan merger jeg de 2 datagrids sammen eller kan det klares ved blot at anvende 2 datagrid og i det tilføje extra kolonner med input felter?

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :-) ...
Avatar billede roschmann Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:20 #1
er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:35 #2
er det en windows form applikation ?
Avatar billede roschmann Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:38 #3
ja, korrekt
Avatar billede roschmann Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:03 #4
er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede roschmann Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:20 #5
ok
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:29 #6
hej roshmann :o)

jeg arbejder mest med asp.net og webkontroller, og win-datagriddet er meget anderledes, så jeg er nok ikke den allerbedste hjælp, men...

Du kan kigge her :
http://www.thescarms.com/dotNet/ColumnStyles.asp

der er et eksempel i både vb og c# du skulle kunne starte op på.

det er dog ikke så mange forskellige kolonnetyper du for foræret, så derfor kommer du hurtigt ud i at skulle lave dine egne specialiseringer... jeg finder lige et link til det... øjeblik.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:31 #7
ahh... der var det :
http://www.syncfusion.com/FAQ/WinForms/FAQ_c44c.asp#q837q
(der er kode du kan downloade... det er godt nok et eksempel på en image-kolonne, men det er mere specialiseringsprincippet der er det interessante i dit tilfælde vil jeg tro).

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:42 #8
hov... du har jo lukket spørgsmålet :o).... håber du kan få lidt inspiration af de links jeg sendte.
mvh og held og lykke med det.