Avatar billede frazze Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 computers og WRT54G

Nu har jeg brugt 3 timer på at få mine to stationære computers til at snakke sammen via min router uden held så nu har jeg brug for jeres hjælp. Jeg har tilsluttet begge computers (windows XP home) til min router (WRT54G). Begge computers kan komme på nettet via min SONOFON Bredbånd forbindelse uden problem. Men jeg kan ikke koble dem sammen. Jeg har kørt Guiden Netværskinstallation på begge computers uden problem, men som sagt de "ser" ikke hinanden. Jeg har brugt det samme navn på netværket og forskellige navn på computerne. Hvad skal jeg gøre mere ? Skal jeg konfigurere noget i min router ??
Avatar billede abh Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:59 #1
har du en eller anden form for firewall? hvilket antivirus program bruger du?
Avatar billede frazze Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:06 #2
Ja, på den ene computer har jeg installeret Norton Symantec Internet Security. På den anden har jeg intetn andet end XP service pack 2
Avatar billede abh Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:10 #3
Nu kender jeg ikke så meget til norton men havde det samme problem og det skyldtes en indbygget firewall i mit pc-cillin antivirus programm... så snart jeg slukkede for den virkede netværket.
Avatar billede frazze Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:39 #4
Du havde helt ret. Jeg disablede Norton og så fungerede det. Tak for det. Send et svar så kommer points.
Avatar billede abh Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:46 #5
Det var så lidt... brugte mange timer på det selv :)
Avatar billede frazze Nybegynder
23. oktober 2004 - 00:09 #6
Tak for hjælpen.  mvh
Avatar billede frazze Nybegynder
23. oktober 2004 - 18:07 #7
Har du fået dine points, abh ? Jeg har accepteret men pointsen står stadig som "ude".