Avatar billede johs_veje Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:56 Der er 19 kommentarer

Mit grafikkort virker ikke optimalt.

Mit grafikkort, Nvidia Geforce 3 ti 200 64 mb, viser nogle virkelig mærkelige ting i spil. Det viser mærkelige streger overskærmen. Det kan godt virke fint og så sker det et eller andet og så er den fuldstændig gal. Jeg har prøvet genindstalere driveren igen og igen men det hjælper ikke noget. Jeg har også prøvet at hente den sidste nye på www.nvidia.com men det hjælper heller ikke. Når jeg startet min pc op genstarter den et par gange og den siger at driveren til mit grafikkort ikke virker korekt. Jeg håber i gider hjælpe. På forhond tak
Avatar billede pride_boy Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:58 #1
Er d sikker på at dit grafikkort kan klare de spil???
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:01 #2
Har du overclocket kortet? Det lyder som varmeproblemer.
Avatar billede johs_veje Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:16 #3
Ja det klare de spil, jeg har brugt det kort i et år til de spil og det er først sket her fornylig. Det er ikke overclokket.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:22 #4
Har du muligheder for at checke temperaturen på grafikkortet? Artefacts skyldes som regel overclocking, der øger varmeudviklingen. Kører blæseren?
Avatar billede johs_veje Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:33 #5
Jeg har ikke noget program til at aflæse temperaturen på mit grafikkort, men måske et eller andet sted. Ja blæseren køre.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:28 #6
Når du installerer drivers, starter du så med at fjerne den gamle driver? Den seneste driver fra nvidia.com skulle virke på dit kort.
Avatar billede johs_veje Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:57 #7
Ja det gør jeg. Jeg har lige prøvet at indstalere dem igen. Det har ikke hjulpet.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. oktober 2004 - 15:54 #8
har du installeret/opdateret dine drivere til bundkortet, chipset, lyd, lan osv?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:10 #9
Åbn PC´ens sider og se om det hjælper.

Hvilke spil? Alle? Er det aldrig, når du lige har startet et spil/savegame?
( Lav en quicksave og F12 eller Print Screen, når du seer grafikfejl.

Hent Rivatuner og sæt frekvensen for MEM og GPU ned EFTER du kender default frekvenserne !!

Har du haft problemer med blæseren ( larm ) ?

Den kører vel ;-)

Mvh.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
23. oktober 2004 - 19:26 #10
->K. Han har skrevet at blæseren kører. Men at lade kabinettet stå åbent er en god ide, da det kan vise om det er varmen der er problemet.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. oktober 2004 - 20:02 #11
bukkebruse> ikke altid en god ide, når man lader kabinettet stå åbent, fjerner man det "flow" som der skal være i luftgennemstrømningen.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:10 #12
#bukkebruse:
Ja, du har ret. Det så jeg ikke. Men nu har jeg læst det hele igennem ;-)

Og faldt over det her:
"Når jeg startet min pc op genstarter den et par gange og den siger at driveren til mit grafikkort ikke virker korekt. Jeg håber i gider hjælpe. På forhond tak"

Så må du ikke undre dig over at du får fejl i spil:

Uninstall dine driver med Start- kontrolpanel- fjern/tilføj programmer

Andet mulighed:
http://www.drivercleaner.net/
læs readme. filen hvordan du gør!!!

Disable din internetforbindelse. Installer vga standart driveren nu.
Installer så Nvidias version 45.23 driver se om det virker.Den havde du jo hentet før,ik? ;-)

Mvh.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
23. oktober 2004 - 20:37 #13
Det er rigtigt nopsen, men jeg vil gerne have udelukket varmeproblemet på grafikkortet. Når kabinettet er åbent får blæseren på grafikkortet mere luft. Jeg vil gerne vide om fejlen så stadig opstår.
Avatar billede johs_veje Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:05 #14
Jeg har siden ståene åben og det hjælper ikke, Men jeg har fået en driver fra en der virker. Tak for det alle sammen..
Avatar billede johs_veje Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:11 #15
Hvordan får jeg givet de point???
Avatar billede johs_veje Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:15 #16
Jeg tror ikke på det var varme problemer da jeg har et acryl kabnit med 2 80 mm blæsere der blæser lige ind på grafikkortet og en blæser der sider på grafikkortet. Og ja de køre :-)...
Avatar billede gl.k. Nybegynder
25. oktober 2004 - 11:31 #17
Smider ligte et svar. Vent til de andre gør samme, så kan du evt. fordele point imellem os.

Hvilken driver version har du installeret ?

Godt, det virker nu.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
25. oktober 2004 - 17:04 #18
Her er et svar. Godt det kun var et driverproblem.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 19:34 #19
lukketid?