Avatar billede marcussen1 Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:50 Der er 9 kommentarer

Afinstallering af styresystem

Jeg har en bekendt, der har et forfærdelig rod på sin harddisk. Han bruger WIN 200 Pro og spørger om man kan afinstallere WIN 2000, uden at bl.a. hans adsl-forbindelse og printerinstallation forsvinder. Kan det lade sig gøre, han er nemli g meget fri for at formatere harddisken.
Avatar billede pride_boy Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:56 #1
Det kan han godt men det er meget meget besværligt...

Han kan da bare kopiere driverne til printer osv. over på en diskette eller brænde den over på en cd....

Det er nok det eneste!!!
Avatar billede johs_veje Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:02 #2
Det er nok lidt besværligt, men du/han kan indstalere det nye ønskede styresystem og afindstalere det gamle der efter. Det er lidt svært og kræver lidt mere af en end man lige tror. Prøv det. Det er nok det eneste at gøre. Han kan også købe eller finde en anden lille harddisk som han kan indstalere det nye styresystem på og så slettet det gamle.
Avatar billede maryann Nybegynder
23. oktober 2004 - 07:57 #3
Er det rod fordi hans PC kører dårligt eller fordi han har mange filer liggende? Han kan da prøve at køre en reperation af Windows 2000 i stedet for at installere. Det kan sommetider løse nogle problemer, men det er langt fra så godt som en formatering!
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 10:10 #4
Det kan han ikke men han kan reparere sit nuværende system klik -> start -> kør -> skriv sfc /scannow -> klik enter og følg anvisningen på skærmen, du skal bruge din cd med operationssystemet
Avatar billede maryann Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:21 #5
også det jeg mente helgec....
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 10:28 #6
Jamen så siger jeg sórry for det jeg gentog dig
Avatar billede maryann Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:31 #7
no problem.....håber bare Marcussen får løst problemet! :)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 10:34 #8
Men hvorfor optræder det her spørgsmål under Linux ??
Avatar billede maryann Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:45 #9
ja Helgec....det er i virkeligheden det bedste spørgsmål her....burde give points at svare på det ;-)