Avatar billede lautorp78 Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:19 Der er 7 kommentarer

CPU der spasser helt af

Lige efter opstart af min computer, tænder cpu'en helt af, ved at køre op på 100%. Jeg har så fundet ud af, at det er CISVC.exe der er synderen, men jeg kan ikke finde ud af hvorfor den bliver ved med at gøre det eller hvordan jeg undgår det ved hver eneste opstart! Jeg har endvidere fundet ud af, at det er et program windows kører for at styre hukommelsen på computeren, men det kan sku ikke være rigtigt, at den tager fuldstændig kontrol over computerens kraft! Derfor, er der nogen der ved hvordan jeg kommer af med dette program/fil, så det kommer til at køre normalt igen???
Avatar billede benneharli Juniormester
22. oktober 2004 - 20:24 #1
Klik på: Start - programmer - administration - tjenester

Find "Indekseringstjeneste" og stop den. Se lige først om det hjælper.

- Ellers...

Har du mere end en ramklods? Hvis ja så prøv at tage den ene ud... Tag den anden ud... Byt pladser på dem... Prøv dig frem. Det er bare for at se om der er en hardwarefejl.

/Benjamin
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:31 #2
Sjovt nok - har slet ikke det program/tjeneste kørende - og cisvc.exe kører ikke til i en normal XP Pro installation (filen findes ikke).

Find den på din harddisk, højreklik og vælg egenskaber for evt. at finde ud af, hvad det er for en fætter.

Kan du ikke kvæle den inde fra Joblisten?
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:37 #3
Fundet dette på nettet:
Startup entry for cisvc.exe: Microsoft Index Service Helper

cisvc.exe description: cisvc.exe is a process that belongs to the Microsoft Windows Operating System. It is used to monitor the memory usage in CIDAEMON.exe and prevent low memory problems. This is an essential system process and should not be removed. This program is an essential system process and should not be removed.
--------------------------------

samt - under samme site
Same filename used by Spyware: YES

Background Process: Yes
File cisvc.exe is related to keylogger Family Key Logger.
-----------------------------

Har du Family Keylogger kørende/installeret på din pc?

Kunne tyde på, at den er synderen.
Avatar billede lautorp78 Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:43 #4
halifax: Nej, jeg aner ikke hvad det er for et program (Family keylogger) og har det heller ikke på computeren. Det er nu heller ikke noget problem at kvæle den inde på joblisten, men bare helt vildt irreterende at man skal gøre det hver gang man starter computeren.

Men jeg undrer mig også over hvad det er for en fil, for jeg har den heller ikke på min andet computer. Men igen, så kan jeg heller ikke slettet den, medmindre jeg selvfølgelig gør det inde i reg.databasen - synes lige jeg vil finde ud af hvad det er inden jeg gør det!!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:45 #5
Fuld info til ovenstående er fra dette site
http://www.2-spyware.com/file-cisvc-exe.html
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:49 #6
Hvis du kører Windows Indexing, og det har noget med det at gøre (ingen grund til at den kører, hvis du ikke indekserer) kan du i denne tråd læse, hvordan den disables
http://computercops.biz/postitle24144-0-0-.html

i indlæg Thu Mar 18, 2004 7:34 am
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:53 #7
Du kan slå indeksering fra ved at dobbl. klike Denne computer, højreklikke dit drev og vælge Egenskaber
Fjern hak ud for Indekser dette drev, så der søges hurtigere.