Avatar billede hhp Nybegynder
09. marts 2001 - 02:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fucked up bios

Hvad gør jeg med en ødelagt bios efter en opdatering, på mit Asus P5A motherboard??

Jeg ved at jeg kan købe et nyt bundkort, hvad er alternativet???
Avatar billede lhawk Nybegynder
09. marts 2001 - 02:58 #1
Hvordan er den \"fucked up\".? Sort skærm.?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. marts 2001 - 03:29 #2
Se i MB manualen om du via en jumper kan resette til Factory Default, Default settings eller lign. Evt. tage batteriet ud en times tid, sæt det i igen og se om du kan boote.  -  Ellers er det sikkert et nyt MB. Surt.
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
09. marts 2001 - 06:35 #3
Du kan hvis du kender en med det helt nøjagtige samme bundkort redde din bios ved at følge guiden på www.retel.dk den står vist under artikler.
Den forklare hvordan du kan flytte din ødelagte bios over på et andet bundkort mens det er tændt og så brænde en ny bios på.

//THoeger
Avatar billede a_forsmark Nybegynder
09. marts 2001 - 07:31 #4
Har du opdateret BIOS med AFLASH?
Avatar billede hotpop Novice
09. marts 2001 - 09:31 #5
hhp> det er muligt kun at købe en bios. Pris ca. 300-500 kr.
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. marts 2001 - 10:52 #6
hvor?
Avatar billede msmows Nybegynder
09. marts 2001 - 11:24 #7
Prøv at fjerne alle kort og drev, undtagen diskettedrevet, få fat i et gammel ISA-grafikkort. Du kan nu flashe maskinen om da biosen har en lille 2kb bootblok, der ikke berøres af en mislykket opgradering.

En anden mulighed er at lave en ren dosdiskette, kopier flahprogram og biosfilen til disken. Lav en autoexec.bat hvori du kalder flashprogrammet med biosfilen som parameter. Sæt disken i maskinen, start, vent nogle minutter (mens der flshes i blinde), sluk maskinen, fjern disken og start maskinen igen.
Avatar billede hotpop Novice
09. marts 2001 - 20:14 #8
nu har jeg en award bios, så...
For replacements or upgrades to
AwardBIOS products, please contact:
For replacements or upgrades to
PhoenixBIOS products, please contact:

Unicore Software, Inc.
Phone: 1-800-800-BIOS (2467)
Web:  http://www.unicore.com

Avatar billede mr.athlon Nybegynder
11. marts 2001 - 19:30 #9
Tjaaaaa, lige i dit tilfælde.....ville jeg nok købe et nyt bundkort....eller finde en der har en eeprom brænder.....:-)