Avatar billede xabbu Nybegynder
22. oktober 2004 - 19:12 Der er 18 kommentarer

Trådløs router fungerer ikke helt

Jeg har lige investeret i en trådløs router, og har nu nogle problemer.

Jeg har et Webspeed abb. hos TDC og har koblet routeren til som der stod. Første gang jeg gjorde dette, kom min bærbare på nettet med det samme, altså trådløst, og så burde alt jo være godt. MEN ca.10 min. efter røg forbindelsen og siden har jeg ikke kunnet komme på. Routeren har opført sig meget mærkeligt, man får forbindelse til den, og så ryger det igen og man må restarte den.

Her for 10 min. siden var jeg på nettet gennem routeren, altså med kabel, og så prøvede jeg med trådløst som ikke virkede, og ville så på med kabel igen, men det ville den ikke.

Sådan som jeg ser det, er det DHCP der fejler. Den får en rigtig IP adresse nogle gange, men 2 sek. efter står der "privat adresse" og nogle IPer som slet ikke passer.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes og hvad evt. kan løse problemet da routeren jo tydeligvis fungerer.

Routeren er en Topcom WBR 611.
Avatar billede benneharli Juniormester
22. oktober 2004 - 20:10 #1
Ikke for at lyde negativ, men umiddelbart tror jeg godt det kan have noget at gøre med at det er en topcom... Man får jo hvad man betaler for ;-)

Hvis du kan så skynd dig at aflevere den igen, og køb f.eks. den her til 400,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77406

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor meget du har givet for topcom'en...

Lige et par spørgsmål...

Hvilket netkort har du?
Når forbindelsen ryger til internettet, kan du så pinge routeren?

/Benjamin
Avatar billede xabbu Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:40 #2
Jeg har før haft gode erfaringer med Topcom, men vil da prøve noget andet så ;)

Jeg har givet 499 for Topcomen, så det er jo dyrere end den anden du viser.

Mit trådløse netkort er også et Topcom og når forbindelsen ryger kan jeg ikke pinge routeren eller noget. Den er helt død.
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2004 - 22:57 #3
Så ville jeg aflevere den retur! (jeg må indrømme at jeg ikke har gode erfaringer med at hjælpe folk med at sætte det op, næsten alle som har spurgt om de har være defekte)
Avatar billede xabbu Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:59 #4
Okay, jeg har også lige bestilt den anden du anbefalede, og i morgen går jeg ned og får pengene retur for den anden, for synes selv det virker ret underligt, og vil ikke mene at det skal fungere på den måde :)
Men tak for tippet om den anden, glæder mig til at prøve den :)
Avatar billede xabbu Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:59 #5
Hov, det var ikke dig der tippede den, men tak til benneharli ;) Havde jeg ikke lige set.
Avatar billede kenp Novice
22. oktober 2004 - 23:03 #6
*G* gør ikke noget ;)
Avatar billede benneharli Juniormester
07. november 2004 - 23:08 #7
Vil det sige at den er lukket? ;-)

/Benjamin
Avatar billede xabbu Nybegynder
07. november 2004 - 23:11 #8
Ja, men den anden router virkede desværre heller ikke, og sender den nu tilbage. Tror det er Webspeed der er noget galt med.
Avatar billede kenp Novice
07. november 2004 - 23:17 #9
du husker at register dig på deres side når du har haft sat en router på ik? alternativt kan du jo gøre således at den stadigvæk tror det er din computer som er på! da de fleste routeren har muligheden for at clone/spoofe ens mac-adresse.
Avatar billede xabbu Nybegynder
07. november 2004 - 23:21 #10
Jowjow, det har vi, og det virkede fint i en dag, næste dag var al kontakt til routeren væk og ikke engang med direkte kabel kunne man pinge den.
Avatar billede kenp Novice
08. november 2004 - 10:12 #11
hummm mystisk system som du har været ude for må man sige!
Avatar billede xabbu Nybegynder
08. november 2004 - 10:16 #12
Jaa, det er nemlig meget underligt, men har hørt fra andre der har Webspeed at de har lignende problemer og at TDC ikke vil supportere routere som ikke er købt hos dem.
Men skal kun have Webspeed 1½ måned mere, så må vi se på noget der.
Avatar billede kenp Novice
08. november 2004 - 10:20 #13
jeg har nemlig lige være ude og sætte noget lign. op på en webspeed og det kørte med det samme.
Avatar billede xabbu Nybegynder
08. november 2004 - 10:23 #14
Okay, mystisk at vores så ikke gør. Men vi har prøvet med to nu, uden brugbart resultat, så nu dropper vi det i denne omgang da man bruger alt for meget tid på det.
Avatar billede kenp Novice
08. november 2004 - 10:42 #15
jeps forståeligt!

Ligger du så et svar og tager dine point retur.
Avatar billede xabbu Nybegynder
08. november 2004 - 10:55 #16
øøh, hvordan gør man det?
Avatar billede kenp Novice
08. november 2004 - 11:05 #17
Ligge et svar lige til venster for det felt du skriver i kan du marker det ned til et svar! og når du så har trykket send, så kan du marker dit eget navn og trykke accepter.
Avatar billede xabbu Nybegynder
08. november 2004 - 11:07 #18
Nåh okay.. Ja, jeg laver et svar så. Routeren fungerede ikke.