Avatar billede wario Nybegynder
22. oktober 2004 - 18:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cellehøjde 1 px

Jeg har altid brugt et transparent billede til at definere højde på en celle, f.eks. 1px - kan det ikke gøres smartere?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2004 - 20:42 #1
<td style="height:100px">
Avatar billede wario Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:46 #2
Ja, men det kan jeg ikke gøre med 1px - da den så vises højere?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2004 - 21:26 #3
Nogle browsere vil ikke lade bestemte elementer være mindre end liniehøjden, så prøv

style="height:1px;line-height:1%;"
Avatar billede micplus Nybegynder
22. oktober 2004 - 22:29 #4
hvis du definerer din skrift i cellen til 1 px, kan du ....

<td width="<din bredde>" height="1" class="blank"><space></td>

Her skal du så i dit CSS definere "blank" f.eks :

.blank {COLOR: #ffffff; FONT-FAMILY: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; FONT-SIZE: 1pt; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none;
}
Avatar billede olebole Juniormester
23. oktober 2004 - 00:23 #5
<ole>

micplus >> sandbox har allerede givet det korrekte svar - nemlig at 'line-height' skal med  ;o)

wario >> Husk dog stadig at skrive et '&nbsp;' i cellerne

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2004 - 08:24 #6
Er det tid til at lukke?
Avatar billede micplus Nybegynder
10. november 2004 - 16:46 #7
Sandbox - ligger dem her til dig http://www.eksperten.dk/spm/560030
;)