Avatar billede henrik_79 Nybegynder
22. oktober 2004 - 15:09 Der er 8 kommentarer

Hvilket grafikkort skal jeg vælge ?

Jeg står og skal have et nyt grafikkort da blæseren på mit gamle er brændt af og det er lidt sløvt i dagens danmark med et 64MB GF2 MX400

Jeg regner med at jeg vil bruge ca. 350-450 kr på det da jeg alligevel ik er den vildeste spille narkoman, men man vil jo gerne have mest for pengene....

Skal det være ATI eller NVidia chipset og hvilken udgave af chipsettet, har feks. hørt at der er meget forskel på TV-out på grafikkortene og at det der klart er ATI der fører..

Hvad vil i anbefale ????
Avatar billede bredan1977 Nybegynder
22. oktober 2004 - 15:19 #1
Jeg ville nok vælge denne her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63488
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
23. oktober 2004 - 03:19 #2
Hmm... på hvilket grundlag ??

Er jeg blind eller er det med passiv køling ????
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
23. oktober 2004 - 03:26 #3
Hvad er feks. forskellen på 9200 og 9200SE
Avatar billede c-holst Novice
23. oktober 2004 - 06:29 #4
Avatar billede henrik_79 Nybegynder
23. oktober 2004 - 14:03 #5
Hmm... kan nu ikke se hvordan de sidste to links hænger sammen... men tror nu stadig jeg er mest til ATI efter at have læst flere anmeldelser på nettet
Avatar billede c-holst Novice
23. oktober 2004 - 22:58 #6
Det er jo din afgørelse.
De to sidste links hønger sammen på denne måde.
Link et er til kortet på edbpriser.
link to er til en test af grafikkort fra oktober 2003, hvori blandt andet geforce 4 ti4200 og radeon 9200 indgår. Døm selv eller find andre fakta på samme eller andre sites. Min pointe vil dog ikke ændre sig. Ti4200 slår alle udgaver af radeon9200.
på ydelsen i denne test.
http://www.3dkort.dk/Sammenlign/sammenlign.shtml

lille inspirerende indlæg, fra en anden bruger.
http://www.eksperten.dk/spm/540110

men igen døm selv. Jeg lægger et svar igen, som du kan bruge som du vil
med venlig hilsen
carsten
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
23. oktober 2004 - 23:45 #7
Hvis du er mest til ATI og lægger vægt på TV-out, så kig på følgende: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98791, men så er prisgrænsen også overskredet.
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:38 #8
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten