Avatar billede fanatic Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth / USB 1 eller 2?

Hej Eksperter!

Jeg har en Nokia 6230 med Bluetooth. Derfor vil jeg gerne købe en Bluetooth USB Dongle.

Jeg har fundet en med USB1 og en dyre een med USB2!

Har det nogen betydning når man snakker bluetooth? Hvor hurtigt kører bluetooth standarden? Er den så hurtig at man kan få fordele af at købe en USB2-model....jeg skal kun bruge det sammen med min telefon.
Avatar billede peet-49 Novice
22. oktober 2004 - 14:41 #1
Klasse1 har rækkevidde op til 100mt, den længere rækkevidde er, at foretrække.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
22. oktober 2004 - 16:06 #2
Forslag køb et datakabel som f.eks. dette
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=354180
Avatar billede dennisbj Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:23 #3
nej nej køb du dig bare en alm usb 2 bt dongle den række 10 og ja nogle gange mere, bare køb den billigste på marked til 200-300 kr de virker 100% ingen grund til kabler når vi lever i en trådløs verden.. plus der findes utalige programer til og styer ens pc via bluetooth og mobil m.m
Avatar billede fanatic Nybegynder
23. oktober 2004 - 10:50 #4
Hej!!

Jeg ved ikke om jeg forklarede mig tydeligt nok ;)

Jeg skal have en Bluetooth dongle. De findes i USB1 og USB2!

Er der nogen grund til at vælge en USB2 pga. den høje hastighed? Jeg mener hvis bluetooth alligevel ikke arbejder hurtigere end USB1 hvorfor så købe en dyre USB2?

Det er vel ikke USB-enheden der er flaskehalsen men derimod bluetooth signalet...ja jeg ved det ikke...men hvor hurtigt arbejder bluetooth?

Klasse1 er vel ikke nødvendigvis et "must" da telefonen sikkert ikke rækker mere en et par meter mht. signalet.
Avatar billede xyborx Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:00 #5
Jeg vil sige nej, det kan ikke betale sig med usb2. Så vidt jeg husker kører bluetooth 1-2 Mbit, eller i hvertfald et godt stykke under usb1.1's 11Mbit.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:42 #6
nej køb du dig bare en class 2 ingen grund til det dyre da du ikke vil få brug for det alligevel.

en bt class 2 til 200-300kr er meget fint mener hastigheder er 700kb hvor de nye bluetooth er 2.1 mbit, men slet ingen grund til at købe den dyre medmindre du evt. har en pda og du vil surfe på nettet via bluetooth
Avatar billede macfreak Nybegynder
23. oktober 2004 - 17:16 #7
Svar: Hvis du har mulighed for tilslutning af usb2, så køb en usb2 dongle, der er fordele med stabilitet etc. Køb en der er understøttet af winxp sp2 hvis du bruger, eller har planer om at installere xp med sp2. De understøttede bluetooth radios findes her: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=841803 .

Køb class 2 hvis du ikke skal kommunikere over længere afstande.
Min class 2 dongle sender og modtager med omkring 5 kb/s, hvilket er helt fint.

Mvh. Jeppe Bech Madsen
Avatar billede dennisbj Nybegynder
24. oktober 2004 - 17:36 #8
min class 2 dongle sender med 56kb/sec
Avatar billede macfreak Nybegynder
24. oktober 2004 - 19:43 #9
Det er min tlf's hastighed der ikke er højere.. :-)
Avatar billede benjiee Nybegynder
16. november 2004 - 15:42 #10
ingen grund til at købe usb 2.0 1.0 er mere end nok men pas på da det langt fra er alle usb donkler der virker med nokia 6230. Det skal helst køre med sw version widcomm 1.4.2. kontakt nokia inden du køber for at være helt sikker.
De to her skulle virke med nokia 6230
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14184
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=70797
Der er selvfølgelig flere.
Grunden til at de andre ikke virker er vist noget med en ny standart fra EU. Noget omkring større sikkerhed.