Avatar billede yaiii Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:04 Der er 18 kommentarer

Billede i databasen

Hej jeg har et problem...jeg har lavet en Database over nogle forskellige biler og bilmærker. og nu vil jeg gerne have at der kommer et billede af bilen når bilens data kommer frem.jeg kan godt få et billede ind men jeg vil gerne have det skifter for hver bil model.

hvad gør jeg???
22. oktober 2004 - 11:06 #1
I din bil-tabel laver du et nyt felt med datatypen OLE-Objekt

Dette felt kan indeholde billeder.

På formularen trækker du nu feltet ind eller laver et Bundet Objektramme, som du knytter til dit felt.

Herefter skulle det gerne skifte selv.

/Thomas
22. oktober 2004 - 11:08 #2
En lille sidebemærkning: Det anbefales kun at linke til billederne i stedet for at embedde dem direkte i tabellen. Dette skyldes at databasen vokser voldsomt meget hver gang man lægger billeder direkte ind i en tabel. Et billede på 100K kan få databasen til at vokse en Mbyte !!!
Avatar billede yaiii Nybegynder
22. oktober 2004 - 11:12 #3
JO takker bukker og nejer :D
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2004 - 11:58 #4
Jeg har en lille testdb, hvor du linker til et billede ved hjælp af en tekststreng . Du kan yderligere starte stifinderen og vælge et nyt billede. Læg din e-mauil, hvis du vil have den tilsendt.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. oktober 2004 - 12:39 #5
hej 'mugs' ...den må du da også gerne sende til mig: keld@prolight.dk
...TAK på forhånd !  :-)
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2004 - 15:08 #6
Sendt.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
22. oktober 2004 - 15:19 #7
Tak ....har lige takket med lidt positiv karma !
Avatar billede mugs Novice
22. oktober 2004 - 15:42 #8
Tak skal du have - God weekend :o)
22. oktober 2004 - 15:51 #9
Yaiii->lukker du ikke lige spm, hvis du har fået dine svar?

Pfh tak og god weekend (også til dig Mugs)
Avatar billede r_becker Novice
26. oktober 2004 - 22:02 #10
hej mugs
kunne jeg også få den, har vidst fået den en gang før men den er blevet væk
sendes til Rickie(@}Skeeknejde.dk

hilsen

R_Becker
Avatar billede mugs Novice
26. oktober 2004 - 22:10 #11
Sendt til r_becker.
Avatar billede fuskeren Nybegynder
02. november 2004 - 10:59 #12
Hej mugs
Jeg roder med samme problem vil du sende din lille testdatabase til mig også ? På forhånd tak ARJ@RIBEAMT.dk
Avatar billede mugs Novice
02. november 2004 - 11:42 #13
Sender når jeg er hjkemme fra arbejde.
Avatar billede fuskeren Nybegynder
02. november 2004 - 11:56 #14
Takker mange gange.
Avatar billede mugs Novice
02. november 2004 - 16:00 #15
Sendt til fuskeren.
Avatar billede aopenxpert Nybegynder
08. august 2005 - 14:38 #16
Hej mugs,

Det er godt nok "lidt" tid siden, men kunne jeg også få dit eksempel på billeder i database formular?
Avatar billede aopenxpert Nybegynder
08. august 2005 - 14:38 #17
Sorry - mailen er: tjillum@stofanet.dk
Avatar billede mugs Novice
08. august 2005 - 14:53 #18
Der går da vist inflation i det. Kommer om lidt.