Avatar billede minipod Nybegynder
22. oktober 2004 - 06:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kun kopiere nye filer til mapper på ekstern harddisk?

Jeg ønsker at tage back-up til ekstern harddisk bare ved at trække i en mappe og slippe over på den eksterne. Hvordan slipper jeg for at windows siger:

"Mappen indeholder allerede en mappe med navnet x. Hvis filerne i den eksistrende mappe har samme navn som filerne i den mappe, der flyttes eller kopieres, erstattes de eksistrende filer. Vil du flytte mappen alligevel?"

Findes der en lille extension, som gør at det kun er de nye filer der kopieres over til den eksterne? Eller findes der et windows stifinder program, der kan gøre det?
Jeg ønsker ikke at bruge et decideret back-up program!
Avatar billede gratis Nybegynder
22. oktober 2004 - 08:16 #1
det her er måske ikke lige det du leder efter "Stone's
KopiKontrol" men det er freeware :)
Avatar billede gratis Nybegynder
22. oktober 2004 - 08:17 #2
Avatar billede minipod Nybegynder
22. oktober 2004 - 08:26 #3
Har kigget på Kopikontrol.
Det var ikke lige hvad jeg leder efter. Jeg ønsker bare at kunne drag-and-drop mapper over på ekstern harddisk så det kun er de nye eller ændrede filere der kopieres - ikke alle filer.
Avatar billede m_claus Nybegynder
22. oktober 2004 - 09:09 #4
Du kan ikke gøre det med drag and drop, men du kan lave det batch program der gør det. Meget simpelt f.eks (det er /d der gør det)

xcopy c:\temp\test.doc d:\temp\test.doc /d

men ellers lige kig på xcopy /?
Avatar billede minipod Nybegynder
22. oktober 2004 - 10:08 #5
Det der xcopy ser mere interessant ud. Men er det virkelig ikke lavet en extension, der kan gøre det mere brugervenligt?
Avatar billede minipod Nybegynder
06. marts 2005 - 08:30 #6
lukker