Avatar billede lanigo Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Agobot.22.W

Hej,

Har konstateret Worm/Agobot.22.W på min PC via AVG 6.0 virus (resident shield)

Dog er AVG, Stinger og Solo antivirus tilsyneladende ikke i stand til at fjerne denne virus. Det er kun AVG resident shield som ind i mellem kommer med en pop-up om at Worm/Agobot.22.W er tilstede under C: System Volume

Jeg har set under tideligere spørgsmål vedr. fjernelse af Agobot og har foreløbig kørt spybots og HijackThis. Jeg vedlægger HijackThis loggen i håbet om at nogle vil se den igennem eller på anden måde kan hjælpe mig af med ovenstående virus.
-----------------------------------------------------
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:09:17, on 21/10/2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\NMSSvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\System32\PROMon.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Lars\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PROMon.exe] PROMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Smapp] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\Programmer\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [service] C:\WINDOWS\services.exe -serv
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSentry] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOSENT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSchedule] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SOLOCFG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoloSysCheck] C:\PROGRA~1\SRNMIC~1\SYSCHECK.COM
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:54 #1
Din log er ren.

Grunden til at virus'en ikke kan fjernes er at den ligger i systemgendannelses-filerne.
Langt den hurtigste måde at fixe det på er at deaktivere systemgendannelse, genstarte et par gange og herefter aktivere den igen. Så er der ryddet op og alle filerne, deriblandt virus'en er slettet.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)
Avatar billede lanigo Nybegynder
22. oktober 2004 - 00:13 #2
Hermed gjort. Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. oktober 2004 - 00:16 #3
Velbekomme *s*

Hvis du er tilfreds med svaret, kan du markere mit navn nede til venstre og trykke accepter :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:36 #4
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede lanigo Nybegynder
26. januar 2005 - 09:49 #5
Ups. svaret skulle var accepteret nu og spørgsmålet dermed lukket.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. januar 2005 - 10:38 #6
Det er det også. Takker for point :)