Avatar billede raven_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:09 Der er 6 kommentarer

Delete Række med Relationer

Hvordan sletter man en række i en tabel, der har relationer til andre tabeller?

Jeg løber ind i en række problemer vedr. sleting af rækker, der har relationer til andre tabeller hvor flere består af sammmensatnøgler

Har i nogle referencer på nette hvor man evt kan læse om emnet?

Mvh Raven_
Avatar billede skrogager Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:14 #1
hvilken database snakker vi om?
Avatar billede raven_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:37 #2
Access
Avatar billede skrogager Nybegynder
21. oktober 2004 - 22:47 #3
hmm... så er jeg ikke sikker... :-) access er jo lidt sær...
kan du ikke bare køre en "slet først i denne tabel hvor X = Y" igennem? og så slette fra "main" tabellen bagefter?
Avatar billede raven_ Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:24 #4
Den tanke har strefet mig og er afprøvet.

Nu er jeg ny brugere af .Net platformen og problemet er når der skal slettes mere end en række fra samme tabel som iøvrigt er en tabel der består af sammensatnøgler
Avatar billede rejx Nybegynder
25. oktober 2004 - 13:13 #5
Du kan i Access databasen oprette relationer. Og når du så slette et felt, sletter access automatisk alt det der relatere til det felt du sletter.
Avatar billede rejx Nybegynder
25. oktober 2004 - 13:14 #6
hmm, jeg tror jeg var lige hurtig nok til at læse spørgsmålet igennem, så never mind :)