Avatar billede toleranzen Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:35 Der er 2 kommentarer

Postfix opsætning på Debian

Jeg har en tricky opsætning af Postfix:

Server A skal sættes som MX record for domæne.dk.

Server A kører Postfix med Kaspersky Anti-virus og Kaspersky Anti-Spam.

Alle mails der sendes til *@domæne.dk skal checkes for virus og spam og derefter afleveres på server B.

1. Hvordan sættes Postfix op til at acceptere mails for domæne.dk

2. Hvordan sættes Postfix op til at sende alle mails for domæne.dk videre til Server B efter endt scanning?

På forhånd tak
Avatar billede mfalck Praktikant
22. oktober 2004 - 12:38 #1
Spørgsmål A er ret simplet: det kommer lidt an på om det er det første domæne du har så skal det sættes ind i main.cf:
myhostname = mail.domæne.dk
mydomain = domæne.dk
(evt også i relay_domains)

Ellers skal det sættes ind i virtual
domæne.dk X

Spørgsmål B er straks lidt mere kompliceret:
umiddelbart er det letteste at sætte det ind i transport:
domæne.dk    mail.domæne2.dk

(hvis det er en intern maskine som ikke har et offenligt domænenavn
(MX-navn) kan man gøre følgende:
domæne.dk      [en.ip.adresse.]

Men med denne opsætning får højest sandsynligt du ikke skannet mailen for virus/spam,
da disse programmer først kører inden mailen bliver afleveret.
Jeg tror desværre at du skal ud i et lidt mere kompliceret setup,
hvor du modtager mailen på normai vis, via procmail/maildrop skanner mailen
for virus/spam og så forwarder mailen til den anden mailserver.
Avatar billede rednex Nybegynder
28. oktober 2004 - 18:21 #2
Hvis du installerer Amavisd-new til at skanne for spam/virus kan du sætte amavis op til at sende mailen videre til den anden server når den er blevet skannet.