Avatar billede jepzer Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:35 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til log fra hijack this

Er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvilke jeg skal slette af følgende log fil. Det er total sort snak for mig
Avatar billede jepzer Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:05 #1
Her er så filen som jeg glemte:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\winxp32.exe
C:\WINDOWS\System32\regscan32.exe
C:\WINDOWS\System32\sysentry32.exe
C:\documents and settings\camilla\lokale indstillinger\temp\STEO6.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Application Data\cctc.exe
C:\WINDOWS\System32\SndMon32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\scvhost.exe
C:\WINDOWS\System32\cmd.exe
C:\WINDOWS\System32\ACTXPRXY.exe
C:\WINDOWS\System32\solrator.exe
C:\WINDOWS\System32\spmmrt32.exe
C:\Programmer\CxtPls\CxtPls.exe
C:\WINDOWS\System32\ApxAs.exe
C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe
C:\Program Files\Internet Optimizer\actalert.exe
C:\WINDOWS\System32\rtzesd.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\Dyf0p5.exe
C:\WINDOWS\System32\6TO4SVC1.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=152757
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=152757
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.champcenetz.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=152757
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://lc2.law13.hotmail.passport.com/cgi-bin/login
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: (no name) - {01C5BF6C-E699-4CD7-BEA1-786FA05C83AB} - C:\Programmer\CxtPls\CxtPls.dll
O2 - BHO: BAHelper Class - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O3 - Toolbar: ISTbar - {5F1ABCDB-A875-46c1-8345-B72A4567E486} - C:\Programmer\ISTbar\istbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DadApp] C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\ayszhg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Registry Scan] regscan32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [singiihrbflg] C:\WINDOWS\System32\rtzesd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Uptime Server] sysentry32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RunDLL] rundll32.exe "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\bridge.dll",Load
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sys29] C:\windows\system32\windfd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [STEO6] C:\documents and settings\camilla\lokale indstillinger\temp\STEO6.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [FeS44P2] c:\documents and settings\camilla\lokale indstillinger\temp\FeS44P2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AutoLoaderAproposClient] "c:\cxtpls_loader.exe" /HideUninstall /PC="AM.WILD" /ShowLegalNote=nonbranded
O4 - HKLM\..\Run: [db55082b7376] C:\WINDOWS\System32\ACTXPRXY.exe
O4 - HKLM\..\Run: [4snR34l] solrator.exe
O4 - HKLM\..\Run: [2LRX2W83X2T3MQ] C:\WINDOWS\System32\Pwbm73i.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] "C:\Program Files\AutoUpdate\AutoUpdate.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [9aab43c04c02] C:\WINDOWS\System32\6TO4SVC1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Registry Scan] regscan32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Uptime Server] sysentry32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Srao] C:\Documents and Settings\Camilla\Application Data\cctc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LB45RQJES] spmmrt32.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O9 - Extra button: (no name) - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\maxspeed.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MaxSpeed - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\maxspeed.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab
O16 - DPF: {386A771C-E96A-421F-8BA7-32F1B706892F} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_regular.cab
O16 - DPF: {421A63BA-4632-43E0-A942-3B4AB645BE51} - http://64.156.188.99/iwasher/pptproactauth/internetwasherpro.cab
O16 - DPF: {FF65677A-8977-48CA-916A-DFF81B037DF3} (WMService Class) - http://download.overpro.com/WildApp.cab
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - C:\WINDOWS\System32\Ckhnko32.dll
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:16 #2
Jeg kigger på den ..
Avatar billede jepzer Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:21 #3
1000 tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:21 #4
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=152757
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=152757
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.champcenetz.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.couldnotfind.com/search_page.html?&account_id=152757
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: BHObj Class - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - C:\WINDOWS\nem220.dll
O2 - BHO: LocalNRDObj Class - {00320615-B6C2-40A6-8F99-F1C52D674FAD} - C:\WINDOWS\localNRD.dll
O2 - BHO: (no name) - {01C5BF6C-E699-4CD7-BEA1-786FA05C83AB} - C:\Programmer\CxtPls\CxtPls.dll
O2 - BHO: BAHelper Class - {A3FDD654-A057-4971-9844-4ED8E67DBBB8} - C:\Programmer\SideFind\sfbho.dll
O3 - Toolbar: ISTbar - {5F1ABCDB-A875-46c1-8345-B72A4567E486} - C:\Programmer\ISTbar\istbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cryptographic Service] C:\WINDOWS\System32\ayszhg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Registry Scan] regscan32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [singiihrbflg] C:\WINDOWS\System32\rtzesd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System Uptime Server] sysentry32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RunDLL] rundll32.exe "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\bridge.dll",Load
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sys29] C:\windows\system32\windfd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [STEO6] C:\documents and settings\camilla\lokale indstillinger\temp\STEO6.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [FeS44P2] c:\documents and settings\camilla\lokale indstillinger\temp\FeS44P2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AutoLoaderAproposClient] "c:\cxtpls_loader.exe" /HideUninstall /PC="AM.WILD" /ShowLegalNote=nonbranded
O4 - HKLM\..\Run: [db55082b7376] C:\WINDOWS\System32\ACTXPRXY.exe
O4 - HKLM\..\Run: [4snR34l] solrator.exe
O4 - HKLM\..\Run: [2LRX2W83X2T3MQ] C:\WINDOWS\System32\Pwbm73i.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Programmer\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Optimizer] "C:\Program Files\Internet Optimizer\optimize.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AutoUpdater] "C:\Program Files\AutoUpdate\AutoUpdate.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [9aab43c04c02] C:\WINDOWS\System32\6TO4SVC1.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Registry Scan] regscan32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [System Uptime Server] sysentry32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WinXp Updater] winxp32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Micr Update] soundblaster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Srao] C:\Documents and Settings\Camilla\Application Data\cctc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LB45RQJES] spmmrt32.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Sound Manager] SndMon32.exe
O9 - Extra button: SideFind - {10E42047-DEB9-4535-A118-B3F6EC39B807} - C:\Programmer\SideFind\sidefind.dll
O16 - DPF: {386A771C-E96A-421F-8BA7-32F1B706892F} (Installer Class) - http://www.xxxtoolbar.com/ist/softwares/v4.0/0006_regular.cab
O16 - DPF: {421A63BA-4632-43E0-A942-3B4AB645BE51} - http://64.156.188.99/iwasher/pptproactauth/internetwasherpro.cab
O16 - DPF: {FF65677A-8977-48CA-916A-DFF81B037DF3} (WMService Class) - http://download.overpro.com/WildApp.cab
O21 - SSODL: Web Event Logger - {79FEACFF-FFCE-815E-A900-316290B5B738} - C:\WINDOWS\System32\Ckhnko32.dll

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede jepzer Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:11 #5
Holy cow!  Jeg skal love for at Kaspersky fandt en masse. Her er så den ny hijack-fil

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\rtzesd.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://lc2.law13.hotmail.passport.com/cgi-bin/login
O2 - BHO: MultimppObj Class - {002EB272-2590-4693-B166-FBD5D9B6FEA6} - C:\WINDOWS\multimpp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DadApp] C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [Sys29] C:\windows\system32\windfd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hwguel] C:\WINDOWS\System32\rtzesd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\maxspeed.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MaxSpeed - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\maxspeed.exe (file missing)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab
O16 - DPF: {706F3805-27D7-478D-80E5-E25D2BB030B3} (VacPro.internazionale_ver3) - http://ocx2.advnt01.com/dialer/internazionale_ver3.CAB
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:26 #6
Der er en smule tilbage.

Gå i fejlsikret tilstand, fix disse i HiJackThis:

O4 - HKLM\..\Run: [Sys29] C:\windows\system32\windfd32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hwguel] C:\WINDOWS\System32\rtzesd.exe
O9 - Extra button: (no name) - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\maxspeed.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MaxSpeed - {120E090D-9136-4b78-8258-F0B44B4BD2AC} - C:\WINDOWS\System32\maxspeed.exe (file missing)
O16 - DPF: {706F3805-27D7-478D-80E5-E25D2BB030B3} (VacPro.internazionale_ver3) - http://ocx2.advnt01.com/dialer/internazionale_ver3.CAB

Herefter sletter du følgende filer:
C:\windows\system32\windfd32.exe
C:\WINDOWS\System32\rtzesd.exe

Genstart normalt og kom med en ny log
Avatar billede jepzer Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:42 #7
så er vi klar med en ny

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://lc2.law13.hotmail.passport.com/cgi-bin/login
O2 - BHO: MultimppObj Class - {002EB272-2590-4693-B166-FBD5D9B6FEA6} - C:\WINDOWS\multimpp.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DadApp] C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:50 #8
Ups... Jeg overså en linie, ser jeg nu, så jeg er nødt til at bede dig fixe denne linie i HiJackThis:

O2 - BHO: MultimppObj Class - {002EB272-2590-4693-B166-FBD5D9B6FEA6} - C:\WINDOWS\multimpp.dll

Og efter en genstart vil jeg godt se en ny log *s*
Avatar billede jepzer Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:02 #9
her er ny log

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\carpserv.exe
C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Documents and Settings\Camilla\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://lc2.law13.hotmail.passport.com/cgi-bin/login
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [CARPService] carpserv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DadApp] C:\Programmer\Dell\AccessDirect\dadapp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NAV CfgWiz] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CfgWiz.exe /GUID NAV /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2004 - 20:32 #10
Fixes:
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab

Så er din log ren, vi behøver ikke at se flere.
Du skal lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere den samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse
Vi har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:34 #11
Så er den faktisk ren.

Du har lige denne som du også lige må fixe. Den gør ingen skade, men skal heller ikke være der:
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede jepzer Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:07 #12
1000 tak - fantastisk hjælp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. oktober 2004 - 21:33 #13
Velbekomme *s*

For at lukke spørgsmålet skal du så lige markere navnet nede til venstre og trykke accepter :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 11:52 #14
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede jepzer Nybegynder
05. november 2004 - 10:10 #15
Undskyld Tommy.

Du skal selvfølgelig have dine point. endnu engang 1000. Det er simpelthen imponerende at du kan gennemskue disse hujack filer. Jeg er død bange for at slettet noget jeg ikke skulle have gjort
Avatar billede jepzer Nybegynder
05. november 2004 - 10:14 #16
Tommy, når jeg prøver at acceptere dit svar får jeg denne fejl:
"Dit spørgsmål er besvaret, og du bedes derfor acceptere de svar som passer til dit spørgsmål og afvise de forkerte. Dette gøres under indlæggene."

Hvordan accepterer jeg dit svar, hvis jeg ikke bare skal klikke på accepter?

Jesper
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. november 2004 - 10:43 #17
Velbekomme *s*

Du markerer mit navn nede til venstre og trykker derefter accepter. Så vil det virke :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. november 2004 - 10:48 #18
Takker for point :)