Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 17:57 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Ny computer

Jeg har lige fået samlet min nye pc, og da jeg første gang tænder, virker den fint, den starter og op og jeg skal til vælge cpu hastighed, men da jeg ikke har mus og tast til, slukker jeg den igen. Da jeg så havde sat musen og tast til. så virker den ikke. den tænder op og blæserne kører, men skærmen kommer ikke. Jeg har prøvet med 3 grafikkort

håber i kan hjælpe
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 18:00 #1
reeset bios og prøv igen.
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 18:00 #2
Det er ikke mus, men tastatur du skal bruge i bios, når du ændrer FSB.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:01 #3
reest bios, er det ikke hvor jeg tager batteriet ud
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:02 #4
ja tast
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 18:03 #5
Der sidder en jumper i nærheden af cmos eller batteri, den sættes over på det næste sæt pinde, og flyttes tilbage igen, strømkablet skal være demonteret.
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:05 #6
Har du prøvet at tage mus og tastetur ud igen?
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 18:07 #7
Du har ikke forbyttet mus/tastatur-grøn er til mus-lilla er til tastatur.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:10 #8
jeg har prøvet at fjerne mus og tastetur igen uden held, men hvordan er det lige man reeseter bios
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:13 #9
der er tale om et asus a7v333-x bundkort
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 18:20 #10
På asuskort er der normalt to loddepunkter, der kortsluttes med en pincet eller lignende. Der står clear cmos på bundkortet.
Avatar billede reffub Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:27 #11
Prøv at Reeboote din bios ved at pille det lille runde flade batteri ud i 1-2 minutter og sæt det i igen.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:32 #12
Har prøvet det med batteriet, ingen held, men jeg er ikke helt med på det du mener peet49
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 18:37 #13
På bundkorter står der skrevet clear mos, det kan være svært, at se uden det rigtige lys, forøvrigt er det ikke nok, at tage bat ud et par minutter, det skal være ude en halv times tid, og der må ikke være strøm på imens, bundkorte skal have alle "lytter" afladet først.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:40 #14
okay prøver det med den 1/2 time og vender tilbage
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 18:59 #15
Det kan også være din PSU, der ikke giver, hvad den skal.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:25 #16
det med den 1/2 time virker ikke, min psu, jo det tror jeg, det er 450 W
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 19:28 #17
Så er der hardwarefejl.
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
21. oktober 2004 - 20:36 #18
du har lavet en stor fejl..... du skulle have haft en mus og et tastatur fra start og så slukker man en pc ordenligt
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:23 #19
peet49, det kan bare ikke passe, det hele er helt nyt... og speakeren siger ikke noget devilinheaven: Ja det har jeg nok fundet ud af, men det hjælper mig ikke vel
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
22. oktober 2004 - 16:31 #20
Ingen der kan hjælpe
Avatar billede cow-tilter Nybegynder
23. oktober 2004 - 01:56 #21
Jeg har været ude for noget ligende engang med et nyt bundkort, hvor den virkede den første dag, men den næste var den brændt af. Jeg sendte den tilbage og fik en ny der virkede.
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:01 #22
Ja, men det er bare 2 gang det sker
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
25. oktober 2004 - 14:00 #23
nå forklaring, størmforsyningen gik ind og brændte min chipsæt af, derfor ingen opstart, så ingen ting med mus og tastatur og at slukke en pc ordenligt...