Avatar billede peter.g Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skrivebords placering

Hej...

Jeg har en bærbar PC som jeg både bruger hjemme og i skolen...
Når jeg er på skolen ska jeg logge på dens domæne for at få adgang til det trådløse netværk...
Dette skal jeg ikke logge på hjemme, her ska jeg bare have fat i mit eget access point...

Derfor har jeg oprettet to profiler på min computer, en som går på domænet og en anden til brug derhjemme...

Nu er mit spørgsmål så, kan jeg indstille et sted hvor skrivebordets placering er??
Jeg har sat dokument mappen op til at gå fra samme placering således at det jeg gemmer hjemme også er på skolen og omvendt!

På C drevet under documents and settings er der en som hedder All users, men hvis jeg f.eks. ligger noget på skrivebordet i den ene profil er det ikk i den anden..

Mvh.
Peter
Avatar billede pham Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:44 #1
tjek den her: http://www.petri.co.il/configure_tcp_ip_from_cmd.htm
så kan du undgå at have 2 profiler og delt skrivebord osv. i stedet kan du have 2 bat filer som du køre hvis du er hjemme eller på skolen. bruger det selv på min bærbare
Avatar billede peter.g Nybegynder
21. oktober 2004 - 17:06 #2
Det er ikke det jeg leder efter, vil lettere kunne holde styr på det med 2 profiler...
Avatar billede buran Nybegynder
22. oktober 2004 - 10:21 #3
Efter at have roder lige rundt i registreringsdatabasen, jeg har fundet ud af følgende:
Skrivebordrets placering for en enkelt bruger bestemmes af denne nøgle

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Som normart har værdien  %USERPROFILE%\Skrivebord (i en dansk version af xp)

For at for fælles skrivebord skal du altså bare logget ind med de to brugrer åbne registreringsdatabasen (Start Menuen -> kør > regedit) finde nøglen og ændre den til hvor du gerne vil have dit fælles skrivebord.
Avatar billede peter.g Nybegynder
22. oktober 2004 - 20:58 #4
Mange tak, det var lige præcis hva jeg skulle bruge... :-)