Avatar billede rikard32 Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:59 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Netværk xp, kan ikke få adgang til anden comp

Jeg har ledt og ledt efter en løsning, men det ser ikke ud til at nogen er kommet frem til en løsning, der må være en expert der ude..
Mit problem er at jeg kan se den anden computer, men kan ikke få adgang til den, og omvendt.
kører XP
kan se min egen computer, og den anden, men kan ikke gå ind i den anden computer, jeg er ved at få spat, og kan ikke rigtig finde nogle løsninger her inde, ligesom om, at problemet ikke bliver løst, selvom mange har det problem
Håber i kan hjælpe der ude, for jeg er på bar bund nu
Avatar billede uno_l-d Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:12 #1
hvis du har forbundet dem direkte med et kabel, så check lige om kablet er kryds eller patch. hvis det ikke er kryds kan det være derfor.
Avatar billede rikard32 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:15 #2
Jeg har den imellem in Hub, begge går fint på nettet, kabel med crossover går til modem, tror nu ikke lige det er kablerne, det er mere retighederne imellem coputerne, der er problemet,de giver mig ikke adgang til hinanden
Avatar billede benneharli Juniormester
22. oktober 2004 - 18:28 #3
Er det XP home?
Hvad sker der når du prøver at komme på den anden PC? Får du en besked?
Avatar billede rikard32 Nybegynder
22. oktober 2004 - 19:26 #4
Det er XP Pro, men jeg er kommet lidt videre, men mangler stadig den anden til at logge ind.
Det viste sig at jeg havde en Bluetooth sender siddende i Usb porten, så når jeg lavede et netværk, valgte den at lave den over bluetooth, men uden at fortælle, eller spørge, hvad jeg vil lave det over, jeg pillede den ud, og satte et nyt op, så nu kan jeg komme ind på den anden comp, men mangler stadig den anden vej, skriver Adgang nægtet.
Har søgt mange steder efter en løsning, men er ikke rigtig kommet frem til nogen, har brugt Microsoft support sites, og kigget igennem Eksperten, men stadig uden held.
Har set mange med samme problem, men ikke nogen løsning på det : /
Avatar billede benneharli Juniormester
22. oktober 2004 - 20:00 #5
Hvis det er XP home skal du først køre XP's netværksguide.
Dernæst sørge for at der er delt et drev.
Oprette den samme bruger på begge maskiner, med samme brugernavn og adgangskode, og så logge på med den. (Det er egentlig ikke nødvendigt med samme bruger, men det gør det noget nemmere)