Avatar billede bb_maze Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:31 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Opløsning på overvågningskamera

Hejsa

Jeg har kigget lidt på et trådsløst kamera... Jeg er dog i tvivl om kvaliteten af billederne, men der står følgende om det:
# 1/4" Picture Sensor (Farve)
# PAL/NTSC (Auto)
# Kamera vægt: 15g
# Opløsning: PAL(628x582)/NTSC(510x492)
# Horizontal Opløsning: 380 Linier
# Minimum belysning: 3 Lux
# Output Power: 50dBm(50mW)
# Frekvens: 1,2GHz
# Rækkevidde: 150-200 Meter
# DC-9V (200mA)

Nogle der kan sige god for det, eller er det noget skrammel? På forhånd tak.

Hygge
Avatar billede uno_l-d Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:36 #1
det lyder ikke til at være en speciel høj opløsning, men det er det måske sjældent på et overvågnings kamera... jeg vil ikke sige at det er hverken godt eller dårligt, jeg har ikke nok forstand på det til at ville give dig råd om at købe det eller lade være. med umiddelbart ser opløsningen lav ud synes jeg.
Avatar billede ricky Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:53 #2
opløsningen svarer jo til 99.9% af alle mobiltelefoner i dag. Så hvis du skal bruge det til at printe efter ville jeg nok også gå efter en højere opløsning - men ellers er 628x582 vel egentlig fint nok.

Nu siger du overvågning.. de fås jo også med night-vision (altså infrarød til om natten) og bevægelsesføler..
Avatar billede bb_maze Nybegynder
21. oktober 2004 - 14:55 #3
Okay... Sælgeren skriver at det svarer til alm. fjernsyns kvalitet... Det passer vel ikke så? :D

HYGGE

P.S. Det skal lige siges at det kun koster 399 kr, og der er vidst et eller andet med at man kun får hvad man betaler for ;)
Avatar billede uno_l-d Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:01 #4
sådan plejer det jo at være :)

desværre...
Avatar billede ricky Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:04 #5
hmm.. jeg skal ikke gøre mig klog på om det svarer til fjernsynskvalitet.

har du et link til produktet ?

uanset hvad du køber.. kan du så ikke lige skrive et par linier her om du er tilfreds ? (skal selv ud og finde et inden længe.. men ønsker dog nok nightvision og motionsensor).
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. oktober 2004 - 15:16 #6
Jo opløsningen svarer nogenlunde til opløsnigen på et fjernsyn.
Så det passer hvad sælgeren har sagt!

En minimum belysning på 3 lux per kvadratmeter svarer ca. til lyset fra 3 stearinlys.
Så der skal altså være lidt lys. Hvis der ikke er lys nok bliver kvaliteten dårligere.

Ellers ser det vel ok ud. Det er lidt svært at sige.
Og så skal det altså være et sted som er nogenlunde oplyst.
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. oktober 2004 - 15:19 #7
Ups. rettelse: En minimum belysning på 3 lux svarer ca. til lyset fra 3 stearinlys - per kvadratmeter. Altså skal det være et oplyst lokale. Eller hvis det er udenfor må man sætte nogle lamper op. Det skal så også siges at bare der er lamper tror jeg også tyven tænker sig om en ekstra gang.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
26. november 2004 - 17:28 #8
Jeg købte ikke kameraet. Men uno l-d og ricky, smidder i ikke også lige et svar, så kan i dele point med doggy82

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
28. november 2004 - 16:43 #9
uno l-d og ricky, ville i lige smide et svar?

Hygge
Avatar billede bb_maze Nybegynder
08. december 2004 - 21:55 #10
Åååååh! Ville i to lige smide et svar? :)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
29. december 2004 - 13:32 #11
Sidste forsøg ;) Ellers får doggy alle point'ene...
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. december 2004 - 14:48 #12
jaaaaaaaaa ;D
Avatar billede ricky Nybegynder
31. december 2004 - 12:31 #13
så skidt da :o)
Avatar billede bb_maze Nybegynder
31. december 2004 - 12:38 #14
Så må i to dele må i :P