Avatar billede kizz Nybegynder
21. oktober 2004 - 12:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

optimal udnyttelse af ram

Hvordan kan man få sin computer til at udnytte sine ram optimalt?Min CP :pentium 4  2.6 ghz,512 mb 3500 dual ram
Asus P4P800 bundkort.Jeg bruger XP pro.
Avatar billede johnny_eskildsen Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:30 #1
Find ud af hvor mange Mhz dine ram kører med og bagefter sætte din Bios op til at køre dem ved det rigtige antal Mhz. Du skal ikke rode ved noget i windows medmindre at du er god til manuel opsætning af hukommelse
Avatar billede uno_l-d Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:36 #2
er der fordi du vil OC?
Avatar billede extreme84 Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:38 #3
Det kan du næsten ikke, du skal bare ha' nok af dem så skal systemet nok udnytte dem så godt den nu kan ;-)
Avatar billede uno_l-d Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:44 #4
det eneste du kan er at sætte fsb'en op, det vil også speede resten af dit system op. men gør det kun hvis du ved hvad du laver!
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:27 #5
Hvis dine ramklodser er af samme mærke, version og revision, med andre ord: identiske, burde dit bundkort selv sætte dem til at køre dual channle. Ellers kan du prøve at pille ved dine ramtimings, det er forholdsvis simpelt med dit bundkort, og så eventuelt give dem nogle flere volt, det burde også være problemfrit, da dit bundkort max kan levere 2.85V mens de fleste ram kan klare mere.

Hvis du kunne komme med nogle flere specs på dit system ville det være top notch.

Ps. en BIOS opdatering ville heller ikke være af vejen, hvis du vil se resultater.
Pps. Hvis du går i gang med et decideret overclock af systemet, skal du huske at låse AGP/PCI frekvensen, eller vil din pc sandsyneligvis ikke boote.