Avatar billede ztorm Nybegynder
21. oktober 2004 - 12:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Intet svar

Davs, jeg har en compaq armada bærbar, som ikke gider særlig meget.

Jeg ville installere XP på, så jeg satte en win98se bootdisk i, og formateret. Så ville jeg samle harddisken til to drev, pga. den var delt i 3. Men vores strøm virkede åbenbart ikke (kortslutning åbenbart), så jeg lavede den fejl at lade den stå i fdisk og mens den kørte "verifying system" eller sådan noget - så slukkede den så. Nu hver gang man tænder den, siger at der ikke er noget operativ system på (doh), men jeg kan ikke komme ind i bios. Og den svarer ikke på bootdisketter, eller cd'ere.

Så kommer det gyldne spørgsmål.

Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg vil jo gerne have den virker, og med XP helst.

Mvh. Martin
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 12:54 #1
Prøv med en anden strømforsyning.
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2004 - 14:29 #2
Peet49 vil en anden strømforsyning få den til at boote fra disketter eller cder, når den ikke vil nu ? (den kan jo godt tænde, ifølge det spørger skriver)
Avatar billede jps6219 Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:00 #3
hvis du har en stationer pc tilkoblet nettet så prøv at hente boot disk for windows xp (kræver 6 disketter ) det hr vist ikke noget med strøm at gøre :-)
Avatar billede peet-49 Novice
21. oktober 2004 - 15:09 #4
Du kan prøve, at tage batteriet ud et lille stykke tid, sæt det derefter i igen, så er mainboardet ikke låst mere.
Avatar billede ztorm Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:57 #5
Jeg formulerer mig lidt dårligt, undskyld. Den reagerer ikke på disketter osv. Jeg kan ikke lave boot ordenen om i BIOS. Men jeg prøver det med batteriet, og vender tilbage. Tak for svarerene indtil videre :)
Avatar billede ztorm Nybegynder
21. oktober 2004 - 18:55 #6
Ok, det virkede desværre ikke :(

Er der andet jeg kan gøre?

Mvh. Martin
Avatar billede jps6219 Nybegynder
23. oktober 2004 - 12:11 #7
har du pillet ? :-)
er dit drev sat som master eller slave ? ( det er en mekanisk funktion )
Avatar billede ztorm Nybegynder
23. oktober 2004 - 13:50 #8
Det er en bærbar, og den er vel som master, kan jeg ikke se :)

Boot rækkefølgen er cd først, så diskette, og til sidst harddisk. Men jeg kan ikke komme ind i bios :(

Hvis jeg bare kan komme ind i bios, så kan jeg sagtens lave den. Den reagerer bare ikke.
Avatar billede ztorm Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:51 #9
Ingen andre der kan hjælpe? :(
Avatar billede ztorm Nybegynder
20. oktober 2007 - 19:03 #10
ok