Avatar billede nire Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:55 Der er 4 kommentarer

Kontakt til min Magicolor 2300 W

Status Monitor requires Bi-Directional Printer Communication to be enabled

Hvad gør jeg for at komme i kontakt med den?
Vi kører netværk!

Jeg kan godt printe!!!
Men ikke skifte patroner.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:16 #1
Er den tilsluttet en parallelport? (mit gæt) eller USB.

Aktiver to-vejs kommunikation. Så vidt jeg husker ( i disse USB tider) er det under konfiguration af Parallel Port i BIOS (Integrated Peripherals) hvor Parallel Port Mode skal stå til "Bi-Dir".

Skriv tilbage om det giver noget.
Avatar billede nire Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:38 #2
Den er på Paralelport.
Jeg kan ikke finde dette i BIOS!!
Avatar billede nire Nybegynder
21. oktober 2004 - 13:48 #3
Den kører via USB og har fungeret fint.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:14 #4
Hvilket mener du for tilslutning af printeren: "Den er på paralelport" eller "Den kører via usb"

I BIOS under Integrated Perepherals findes indstilling for LPT (parallel) og Com porte.

Det er galt med to-vejs kommunikationen for printeren. Derfor kan Status Monitor ikke sende besked tilbage til pc'en, fx. om blækstand og isætning af nye patroner.

Gå også indstillingerne for printerdriveren igennem. Måske der er noget der - kender ikke specifikt din printer.
Et andet godt sted at kikke er i manualen til printeren.