Avatar billede beng Nybegynder
08. marts 2001 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afbrydelse af isdnforbindelse via hjemmenetværk!

Hejsa folk!
Jeg har et mindre problem med mit hjemmenetværk (som iøvrigt kører 98se deling af internetforbindelse )hvilket går ud på at afbryde ISDN forbindelsen fra fjerncomputeren når man ikke længere har brug for den. jeg kører med 2 stk 100mbit kort med et crossover kabel imellem hvilket iøvrigt kører fortrinligt, men den kan ikke finde ud af at afbryde (tilslutning går fint) uden at jeg gør det fra min server maskine. Har ikke lige kunnet finde løsningen, håber der er andre der har løst lignende problem ;-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. marts 2001 - 20:08 #1
Du skal have installeret opkaldsforbindelsen på alle maskiner på netværket for at kunne afbryde din ISDN fra dem alle....:-)
Avatar billede scorpio Nybegynder
09. marts 2001 - 11:38 #2
Jeg har selv oplevet samme problem, og har ved at besøge MSN\'s supportside fundet ud af, at deling af netværksforbindelse MED VILJE er lavet sådan, at man ikke kan lukke ned for forbindelsen fra værtsmaskinerne, men kun fra den maskine, der er direkte på nettet. Der er altså kun den mulighed at lukke ned på \"hovedmaskinen\" ved at højreklikke på internetforbindelsen i Systray (det med klokken) og vælgde \"Luk ned\"

Det er f........ for dårligt, men det er et designspørgsmål fra Microsofts side, hvorfor ved jeg ikke.

Man skulle tro, det var en smal sag at kontrollere, om andre computere var på nettet, og hvis ikke, lade værtsmaskinen lukke forbindelsen ned! Eller hwa!?
Avatar billede scorpio Nybegynder
09. marts 2001 - 15:32 #3
Avatar billede scorpio Nybegynder
11. marts 2001 - 16:12 #4
Nu har mit svar hængt der i 2 dage.
Der er ingen løsning på problemet andet end at slukke på maskinen, der har adgang til internettet
Avatar billede scorpio Nybegynder
11. marts 2001 - 20:10 #5
Hej beng!

Du har svaret mig på dette spørgsmål på et svar jeg har oprettet.

Ang. mr. Athlons svar, er jeg ked af at meddele, at han tager fejl.

Læs dog artiklen !!!

Der er ingen tvivl, det virker IKKE.